شناسهٔ خبر: 30033801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س)؛

کاروان پیاده زائران ساوه راهی قم شد+ تصاویر

کاروان پیاده زائران ساوه تحت عنوان از حرم تا حرم بارگاه امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه تا بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) قم امروز با حضور زائران در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، حرکت خود را با بدرقه رسمی مسئولین آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ کاروان پیاده زائران ساوه تحت عنوان از حرم تا حرم بارگاه امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه تا بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) قم امروز با حضور زائران در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، حرکت خود را با بدرقه رسمی مسئولین آغاز کرد.

امیر رجبی خادم کاروان پیاده زائران ساوه به قم در گفتگو با خبرنگار نارخبر با اشاره به هفتمین سال متوالی اعزام این کاروان مردمی به شهر مقدس قم گفت: ۲۰۰ نفر از عاشقان اهل‌بیت (ع) در سالروز وفات کریمه اهل‌بیت(ع) مسیر ۸۰ کیلومتری از ساوه تا قم را به مدت دو روز پیاده‌روی می‌کنند.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه کاروان در وسط هفته به راه افتاد از شهرستان زرندیه، دانش آموزان موفق به حضور نشدند و این حرکت مردمی یک برنامه فرا استانی با همکاری خوب مسئولین استان‌های مرکزی و قم برگزار می‌شود.

رجبی بیان کرد: به دلیل مسافت زیاد بین دو شهر این کاروان، شب اول را در جعفریه اسکان می‌یابد و زائران در مراسم یادواره شهدای این شهر از توابع شهرستان قم شرکت می‌کنند.

وی تشکیل حلقه‌های معرفتی، اجرای برنامه‌های بصیرتی و عزاداری را ازجمله دیگر برنامه‌های فرهنگی این کاروان عنوان کرد.

حضرت معصومه سلام‌الله علیها این بانوی کریمه در سال ۲۰۱ هجری قمری برای دیدار با امام رضا(ع) راهی شهر توس شدند. این بانو در ادامه مسیر وصال با برادرشان از سمت ساوه وارد قم شدند و به علت بیماری از ادامه مسیر بازماندند، هفده روز باتحمل رنج بیماری و دوری نزدیکان در قم در قید حیات بودند و سپس دعوت حق را لبیک گفتند.

حجت‌الاسلام حسین بهاری کارشناس مذهبی این کاروان نیز گفت: در روایات متعددی از ائمه بزرگوار توصیه به زیارت حضرت معصومه(س) شده است و مشتاقان زیارت قبر شریف حضرت فاطمه زهرا (س) می‌توانند در این مکان مقدس توسل کنند.

وی پیاده‌روی برای رسیدن به حرم اهل‌بیت(ع) از سفارش‌ها ائمه معصومین(ع) عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این حرکت مردمی برای هفتمین سال متوالی توسط ساوجی‌ها برگزار می‌شود و فرصتی برای جاماندگان از اربعین حسینی برای بهره بردن از صواب زیارت با پای پیاده فراهم‌شده است.

 

کاروان مردم ساوه

کاروان مردم ساوه

کاروان مردم ساوه

کاروان مردم ساوه

کاروان مردم ساوه

کاروان مردم ساوه

انتهای پیام/

 

نظر شما