شناسهٔ خبر: 30033736 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توضیحات محمودزاده در خصوص دلایل عدم قرعه‌کشی مجدد مسابقات لیگ دسته اول

رئیس کمیته مسابقات لیگ دسته اول توضیحاتی را در مورد دلایل عدم قرعه‌کشی دور برگشت مسابقات ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

فریبرز محمودزاده با بیان این موضوع که دور برگشت مسابقات لیگ دسته اول قرعه‌کشی نمی‌شود به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: ما در جلسات و رسانه‌ها پیش از این اعلام کردیم که امکان قرعه‌کشی مجدد مسابقات لیگ دسته اول وجود دارد ولی این کار را نکردیم. در جلسات قبلی هم گفته بودیم اگر راه حل منطقی که باعث ایجاد عدالت شود پیدا کنیم قرعه‌کشی مجدد صورت خواهد گرفت اما بعد از بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که با قرعه‌کشی دوباره جدول مسابقات هر هفته با یک ایراد بزرگ و اساسی روبرو خواهد شد.

وی تأکید کرد: همانطور که می‌دانید نفت تهران و سیاه‌جامگان در اواسط راه از بازی‌ها کنار کشیدند و با کناره‌گیری این دو تیم، تیم‌ها ۲ هفته پیاپی میزبان یا میهمان می‌شدند. ما تصمیم گرفته بودیم این مشکل را حل کنیم ولی وقتی جدول بازی‌ها را کالبدشکافی کردیم متوجه شدیم که اگر قرعه‌کشی مجدد صورت بگیرد ممکن است برخی تیم‌ها ۳ هفته پیاپی میزبان یا میهمان شوند.

محمودزاده تأکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد خواه یا ناخواه در هفته‌های پایانی که تیم‌ها در کورس قهرمانی و یا فرار از منطقه سقوط هستند به یکباره ممکن است ۳ هفته پیاپی میزبان و یا میهمان باشند که این به نوعی بی‌عدالتی برای برخی تیم‌ها ایجاد می‌کند. از سوی دیگر با قرعه‌کشی مجدد امکان داشت تیمی که در دور رفت از حریفش میزبانی کرده به خاطر نبود ۲ تیم نفت و سیاه‌جامگان در دور برگشت مجدداً میزبان آن حریف باشد و این هم یک نوع اجحاف است. ما حتی تصمیم داشتیم با چیدمان دستی مسابقات را برنامه‌ریزی کنیم ولی به هر شکلی که این کار را انجام می‌دادیم، کار درست صورت نمی‌گرفت و به همین خاطر برای عدالت بیشتر و اجحاف نشدن حق تیم‌ها، مسابقات مثل نیم‌فصل اول و بدون قرعه‌کشی برگزار می‌شود.

رئیس کمیته مسابقات لیگ دسته اول در پاسخ به این سوال که پس چرا در لیگ انگلستان شرایط به این‌گونه نیست، گفت: در لیگ انگلیس، دور رفت و برگشت بازی‌ها همان ابتدا قرعه‌کشی می‌شود ضمن آنکه در آنجا به یکباره ۲ تیم از مسابقات کنار نمی‌کشند. ما در دور رفت با ۱۸ تیم مسابقات را آغاز کردیم و حالا با ۱۶ تیم به بازی‌ها ادامه می‌دهیم و طبق قوانین ریاضی قرعه‌کشی مسابقات امکان‌پذیر نبود.

انتهای پیام/

نظر شما