شناسهٔ خبر: 30033722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون روستایی ریاست جمهوری:

محصولات ارگانیک سلامت غذایی شهروندان را تضمین می کند

تهران- ایرنا- معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: تضمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان با اهتمام به محصولات ارگانیک به دست می ‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ ناصر زرگر در بازدید از «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» اظهار داشت: استفاده از سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی شهروندان را به مخاطره می‌ اندازد و این جشنواره می‌ تواند تفاوت‌ تغذیه سالم و ناسالم را برای شهروندان روشن کند.
وی با اشاره به فرآیندهای متفاوت کشت محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک، گفت: این جشنواره علاوه بر عرضه این گونه محصولات می ‌تواند فرآیند تولید و استفاده از روش ‌های بیولوژیک دفع آفات نظیر استفاده از کفش دوزک ‌ها را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارد تا شهروندان با اختلاف این دو روش کشت و تولید محصول آشنا شوند.
زرگر به تاثیر برگزاری این جشنواره در توانمندسازی روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و افزود: همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران می ‌تواند با گسترش تولیدات ارگانیک در مناطق روستایی، به افزایش تولید محصول غذایی سالم، به رونق اقتصاد مناطق روستایی و محروم نیز کمک کند.
معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به نقش دولت در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ ای از اقتصاد کشور دولتی است از این رو همکاری نهادهای دولتی با سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در برگزاری چنین نمایشگاه های محصولات ارگانیک می ‌تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.
«یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» تا 30 آذر ماه جاری (شب یلدا) در بوستان گفت ‌وگو آماده پذیرایی از شهروندان است.
تهرام/9343/8138//1348

نظر شما