شناسهٔ خبر: 30033718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در پاسخ به میزان مطرح شد

واکنش وزارت امور خارجه به اخبار مرتبط با خروج شرکت‌های نفتی روسیه و چین از ایران

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت خارجه گفت: تا زمانی که به صور رسمی اطلاع دقیقی از دولت‌های شرکت‌های نفتی چین و روسیه مبنی بر عدم همکاری دریافت نکنیم، با این اخبار به سان جنگ روانی برخورد می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان٬ بهرام قاسمی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال میزان درباره موضوع انصراف شرکت‌های نفتی روسیه و چین از سرمایه گذاری در صنعت نفت گاز ایران گفت: وزارت خارجه و بخش دیپلماسی اقتصادی این وزارت خانه به طور روزمره و جدی در شرایط کنونی و با وجود برخی تهدیدات و تحریم‌ها، در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به عنوان تسهیل کننده رابطه با دیگر کشور‌ها، نقش اساسی خودش را دنبال می‌کند.

وی افزود: با این حال تا زمانی که رسما اطلاع دقیقی از دولت‌های شرکت‌های نفتی که گفته می‌شود از همکاری با حوزه نفت و گاز ایران انصراف داده‌اند، دریافت نکنیم، با این اخبار به صورت جنگ روانی و تبلیغاتی برخورد می‌کنیم که از کانال‌های مشخص و علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شوند. چرا که ملاک ما گفت‌وگو با دولت‌ها است.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: قطعا فشار آمریکا و خزانه داری این کشور بر شرکت‌های بزرگ غربی، شرقی، کشور‌های همسایه و پیرامونی ما برای توقف همکاری‌ها و اخلال تجاری_اقتصادی زیاد است. البته ما هم راهکار‌های خودمان را داریم؛ لذا قضاوت نهایی در این قبیل اخبار را با تامل بیشتری باید انجام داد ضمن آنکه آخرین اخبار در این مساله را مشخصا وزارت نفت عنوان خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما