شناسهٔ خبر: 30033707 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اسلامی در دانشگاه علم و صنعت:

پژوهش باید در کیفیت زندگی تاثیرگذار باشد

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرانجام آموزش و پژوهش باید حاصلش بهبود معیشت باشد و کیفیت زندگی را افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران  با اشاره به نقش مهارت‌آموزی در پژوهش افزود: در کشور آلمان کمتر از یک دهه گذشته 270 دانشگاه را به دلیل اینکه نتوانستند برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌شان شغل ایجاد کنند تعطیل کرده و به جای تدریس تئوری به مهارت‌آموزی دانشجویان پرداختند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های انسانی و صنایع برای رسیدن به اقتدار اقتصادی استفاده کنیم. این در حالی است که ما باید از پژوهش مسئله‌محور به پژوهش توسعه محور حرکت کنیم تا بتوانیم زیرساخت‌های جامعه را با استفاده از علم و دانش روز تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل نیازمند کمک پژوهشگران جوان دانشگاهی است، اضافه کرد: ما در حوزه حمل و نقل به دانشجویان پژوهشگر علمی نیازمند هستیم. تا بتوانیم در برنامه‌ها وچشم‌اندازهای حوزه حمل و نقل پیشرفت کنیم. اینکه در دانشگاه علم و صنعت دانشکده عمران در حوزه حمل و نقل به ما کمک می‌کند جای قدردانی دارد.

اسلامی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه علم و صنعت در حوزه حمل و نقل تصریح کرد: این دانشگاه به دانشگاه کاربردی معروف است که دانش‌آموختگان این دانشگاه مسئولیت اجرایی دارند و می‌توانند در حوزه حمل و نقل به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی مؤثر باشند.

انتهای پیام/

نظر شما