شناسهٔ خبر: 30033189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع مدیران منطقه 11 عنوان کرد:

پنج راهکار اساسی برای ایجاد تحول در مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع مدیران منطقه 11 خاطره معلمان و مدیرانی که امروز در جایگاه معلمی نیستند و در گذشته توانسته اند نیروی انسانی امروز را تربیت نمایند را یاد آور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره  اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران،نمایندگان مدیران مدارس دولتی و غیر دولتی منطقه 11،صبح امروز در جلسه مدیران این منطقه دغدغه های آموزشی و پرورشی خود را در حضور فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان نمودند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ، ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع مدیران منطقه 11، یاد و نام شهدای گرانقدر بویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز را گرامی داشته و هم چنین خاطره معلمان و مدیرانی که امروز در جایگاه معلمی نیستند و در گذشته توانسته اند نیروی انسانی امروز را تربیت نمایند را یاد آور شد.

فولادوند فلسفه وجودی مدیریت را تلاش برای حل مشکلات دانست و گفت : بنده در جایگاه مدیر کلی و شما در جایگاه مدیریت مدارس بایستی مشکلات را بشناسیم و در حل آنها نهایت تلاش خود را به کار گیریم و درک و فهم درست از مجموعه های پایین دستی و ارتباط دلی و کار جهادی از لازمه های مدیریت صحیح می باشد و ما متولیان تعلیم و تربیت بایستی خادم زیر مجموعه خود باشیم.  

وی همچنین به تنگناهای اقتصادی موجود و مشکلات نیروی انسانی و مبحث مشکلات فضاهای آموزشی اشاره نمود و بیان داشت : به همه موارد مطروحه آگاهی لازم را دارم و در بحث فضاها در شهر تهران مشکلات فضاهای قدیمی 70 و 80 ساله را داریم که در مناطق 11 و 12 این موضوع بیشتر به چشم می خورد و حدود 22000 فضای کلاسی کم داریم که به همان مقدار هم نیاز به تخریب و باز سازی داریم، برای این امر اعتبارات دولتی نمی تواند کار ساز باشد و بر اساس پیگیری های استاندار قبل تهران مقرر گردیده از محل مشارکت خیرین ، کمکهای مؤسسات و سازمانها و نهادها ، اعتبارات نوسازی مدارس و تبدیل به احسن نمودن فضاهای بلا استفاده این مشکلات حل گردد.

فولادوند رفع مشکل تراکم دانش آموزی و رفع کمبود نیروی انسانی را بعنوان اولویت های خود در شهر تهران عنوان و راهکارهایی از جمله انتقال 20 الی 30 درصد دانش آموزان به شیفت بعد از ظهر را برای این موضوعات بیان کرد که اظهار امیدواری نمود پس از بررسی های کارشناسی در سال تحصیلی آتی اجرا گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ، بحث بسیار مهم اولویت کاری خود را مقابله با آسیبهای اجتماعی دانست و مراقبت از دانش آموزان را در مقابل آفت های این آسیب ها از وظایف خود و همکارانش در مناطق و مدارس اعلام نمود و بدین منظور برای ایجاد تحول در مدارس  پنج راهکار کارشناسی شده را پیشنهاد و عنوان کرد:

1 - آموزش و ایجاد نشاط اجتماعی در بین دانش آموزان و گسترش آن در مدرسه

2 - افزایش سطح مهارت آموزی اعم از مهارت های حرفه ای ، مهارتهای اجتماعی و رفتاری ، مهارتهای زندگی و سبک زندگی

3- ارتقاء سطح جامع پذیری دانش آموزان و جمع گرایی و ایجادتوان ارتباط گفتگو

4 - کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان با افزایش آگاهی و نگاه محبت آمیز به آنها

5- ارتقاء سطح اخلاق اجتماعی در میان دانش آموزان

فولادوند پس از بیان موارد پنج گانه آنها را لازمه تعلیم و تربیت صحیح دانست و توضیحات لازم را ارائه نمود.

نظر شما