شناسهٔ خبر: 30033187 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد/ نفس راحت رئال و سیتی

مراسم قرعه کشی چمپیونزلیگ، دقایقی پیش در شهر نیون سوئیس برگزار شد و دیدارهای جذابی در مرحله بعد پیش رو خواهد بود.

صاحب‌خبر -

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم‌ها، رقبای خود در دور بعد را شناختند. سه بازی بزرگ در مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ پیش رو خواهد بود که می‌تواند جذابیت‌های بسیاری داشته باشد.  

قرعه های این مرحله به شرح زیر هستند:

شالکه – منچسترسیتی

اتلتیکومادرید – یوونتوس

منچستریونایتد – پاری سن ژرمن

تاتنهام – دورتموند

المپیک لیون – بارسلونا

آ.اس رم – پورتو

آژاکس – رئال مادرید

لیورپول – بایرن مونیخ

دیدار یوونتوس – اتلتیکومادرید که تقابل دوباره رونالدو با اتلتیکو و تیم سیمئونه را به همراه خواهد داشت، مطمئنا از جذابیت‌های بالایی برخوردار است. دو تیم در سال 15-2014 در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که بازی در ایتالیا با تساوی بدون گل به پایان رسید و بازی در مادرید با پیروزی 1-0 شاگردان سیمئونه تمام شد.

دیگر دیدار جذاب این مرحله، تقابل یونایتد و پاری سن ژرمن خواهد بود. هر چند که یونایتد شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و با شکست شب گذشته مقابل لیورپول، وارد بحران جدیدی شده ولی این تیم مطمئنا انگیزه های ویژه ای برای چمپیونزلیگ خواهد داشت. پاری سن ژرمن نیز که به عنوان سرگروه از مرحله گروهی صعود کرد، در لیگ فرانسه نمایش‌هایی استثنایی داشته و نشان داده می‌تواند از مدعیان قهرمانی رقابت ها باشد.

تقابل لیورپول و بایرن مونیخ نیز دیگر دیدار حساس این مرحله خواهد بود. شاگردان یورگن کلوپ که فصل گذشته نایب قهرمان رقابت ها شدند، این فصل در لیگ برتر عملکردی فوق العاده داشته و در حال حاضر صدرنشین جدول هستند. آنها انگیزه ای مضاعف برای چمپیونزلیگ دارند و در تلاشند که ناکامی سال گذشته را جبران کرده و امسال با جام کار را به پایان برسانند.

بازی‌های دور رفت در روزهای دوازدهم و سیزدهم و نوزدهم و بیستم فوریه‌ی 2019 و بازی‌های دور برگشت در روزهای پنجم و ششم و دوازدهم و سیزدهم مارس 2019 برگزار خواهد شد

گزارش مراسم قرعه کشی

قرعه هشتم: لیورپول - بایرن مونیخ

قرعه هفتم: آژاکس - رئال مادرید

قرعه ششم: آ.اس رم - پورتو

قرعه پنجم: المپیک لیون - بارسلونا

قرعه چهارم: تاتنهام - دورتموند

قرعه سوم: منچستریونایتد - پاری سن ژرمن

دومین قرعه: اتلتیکومادرید - یوونتوس

اولین قرعه: شالکه - منچسترسیتی

قرعه کشی آغاز شد.

مسئول برگزاری چمپیونزلیگ به روی صحنه آمد و درباره نحوه قرعه کشی توضیحاتی ارائه داد.

لوئیس گارسیا درباره فینال استانبول که با لیورپول در آن قهرمان شد گفت:" نمی‌توانم تمام حقایق درباره آن بازی را به شما بگویم زیرا برخی از آنها راز هستند ولی مهم ترین چیز این بود که روحیه خود را حفظ کردیم، توانستیم نتیجه را برگردانیم و جام را بالای سر ببریم.

لوئیس گارسیا، ستاره سابق لیورپول ، برای برگزاری قرعه کشی به روی سن آمد.

لورا ژرژ، برنده دو دوره چمپیونزلیگ بانوان به عنوان یکی از مهمانان به روی سن آمد.

جیورجو مارکتی، معاون دبیرکل یوفا  برای شروع مراسم قرعه کشی به روی سن آمد. او تاکید کرد که استفاده از VAR در مرحله حذفی چمپیونزلیگ آغاز خواهد شد و مطمئنا به نفع تیم‌ها و شرکت کننده ها و تصمیم گیری داورها خواهد بود.

ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا: "صعود کردن از بازی‌های رفت و برگشتی دشوار است ولی باید صبر کنیم و ببینیم چه خواهد شد."

فرانچسکو توتی، اسطوره باشگاه رم که با 57 بازی و 17 گل، رکورد دار تاریخ باشگاه در این رقابت هاست، به عنوان نماینده گرگ‌ها در نیون حاضر شد.

ندود که در سال 2003 با یووه عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود، به عنوان نماینده باشگاه در مراسم امروز شرکت خواهد داشت.

خوان ماتا، هافبک یونایتد درباره قرعه کشی گفت:" باید صبر کنیم و ببینیم مقابل چه تیمی بازی خواهیم کرد. باید باور داشته باشیم که می‌توانیم از پس هر حریفی بر بیاییم ولی هر تیمی که توانسته به این مرحله صعود کند، تیم قدرتمندی است.

استفان کامبیاسو، استفان دودک، مایکل اسین، یان راش، استیو مک منمن،  و .... برای قرعه کشی در نیون سوئیس حاضر شده اند.

بزرگان دنیای فوتبال برای برگزاری مراسم در شهر نیون سوئیس حضور دارند.

تیم ها در دو گروه بدون سید، قرار گرفته اند و در این مرحله، تیم‌هایی که نماینده یک کشور هستند، به مصاف یکدیگر نخواهند رفت. به علاوه تیم‌هایی که در مرحله گذشته، در یک گروه حضور داشتند نیز در این مرحله هم گروهی نخواهند شد.

در گروه اول، تیم‌هایی که در مرحله گروهی، در صدر جدول قرار گرفته اند حضور دارند: بارسلونا، بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند، یوونتوس، منچسترسیتی، پاری سن ژرمن، پورتو، رئال مادرید.

در آن سو، در گروه دوم، تیم‌هایی قرار خواهند گرفت که در مرحله گروهی، در رده دوم قرار گرفته اند: آژاکس، اتلتیکو مادرید، لیورپول، لیون، منچستریونایتد، رم، شالکه، تاتنهام

/ ورزش سه

 

نظر شما