شناسهٔ خبر: 30032916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳ موسسه غیرقانونی ارائه فعالیت‌های بیمه‌ای در خراسان جنوبی شناسایی شد

R41348/P1357/S6,56/CT11

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم هوشیار باشند و دفترچه‌های درمانی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند گفت: سه موسسه غیرقانونی با عناوینی شبیه بیمه سلامت در استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: کنفرانس ملی "بیمه سلامت، پوشش همگانی" با مدیریت منابع مالی 30 بهمن ماه در سراسر کشور و از جمله در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس با همکاری مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت و سازمان بیمه سلامت ایران برگزار می‌شود افزود: حوزه‌های این همایش در زمینه بیمه سلامت، خرید راهبردی خدمات سلامت، بیمه سلامت و پوشش همگانی اجباری، بیمه سلامت و حفاظت مالی از اقشار آسیب‌پذیر، بیمه سلامت تامین پایداری منابع مالی، بیمه سلامت نظام ارجاع و پزشک خانواده، بیمه سلامت و ارزیابی فناوری‌های سلامت و حقوق شهروندی است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برخی از افراد به بهانه کمک به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج مبالغی را به این افراد داده و سپس قصد دریافت دفترچه‌های آنها را دارند که از این طریق درصد گرفتن سهمیه دارویی این افراد هستند بنابراین مردم به هیچ عنوان دفترچه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

اربابی اظهار داشت: برخی از موسسات با عناوینی شبیه بیمه سلامت قصد ارائه خدمات به مردم دارند اما بیمه سلامت این موسسات را تایید نمی‌کند که تا کنون سه موسسه در این راستا در خراسان جنوبی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: مردم در تماس با 1666 درخواست‌های مرتبط با وظایف سازمان بیمه سلامت را به اپراتورها ارائه کنند و این درخواست‌ها به تناسب موضوع بررسی و پیگیری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: بیمه سلامت با وجود اینکه سازمانی تخصصی است اما خدمات بیمه درمانی را برای آحاد مردم پوشش می‌دهد.

اربابی با بیان اینکه با ابلاغیه و پیگیری‌های ریاست سازمان بیمه سلامت نخستین رویداد ملی هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت طراحی و به اجرا درآمده است گفت: مشارکت‌طلبی از همه مردم، نخبگان، جامعه دانشگاهیان و صاحبان اندیشه در راستای بهبود مشکلات و موضوعات با سازمان بیمه سلامت از اهداف این رویداد هم اندیشی است.

انتهای پیام/ح

نظر شما