شناسهٔ خبر: 30032788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهمترین اولویت پدافند غیرعامل توجه و حفاظت از زیرساخت‌های اصلی

مدیرکل پدافند عیرعامل استان کرمانشاه گفت : مهمترین اولویت پدافند غیرعامل توجه و حفاظت از زیرساخت‌های اصلی، قدرت شناسایی تهدید‌ها و تفکر و اندیشیدن برای ارائه راهکار و تصمیم گیری درست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه علیرضا حیدری مدیرکل پدافند عیرعامل استان کرمانشاه گفت : امروز در کشور‌های توسعه یافته بخوبی به پدافند غیرعامل اهمیت داده می‌شود و زیرساخت‌های اصلی خود را براساس پدافند غیرعامل ساخته اند و این ناشی از درک اهمیت موضوع است.

وی، هدف از پدافند غیرعامل را مصون سازی کشور در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی عنوان کرد و گفت : برای این مهم نیازمند ارائه راهکار و برنامه هستیم.

حیدری افزود: پدافند غیرعامل نیازمند هزینه کردن است تا از تحمل هزینه‌های چندین برابری مادی و انسانی ناشی از حوادث جلوگیری شود.

وی گفت: کشور ما در طول تاریخ آبستن حوادث بسیاری از جمله جنگ و حملات نظامی و حوادثی همچون زلزله و سیل بوده است لذا بیش از هر نقطه دیگری نیازمند پدافند غیرعامل هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه افزود: امروز کشور ما زیرسایه تهدید‌های دشمنان است و تهدید‌ها بصورت آشکار و پنهان مشهود است و مستلزم راهکار‌های اساسی می‌باشد.

وی در باره راهکار‌های منطقی و درست گفت: جنگ نظامی هزینه‌های زیاد مالی و روحی روانی دارد لذا این عنصر به صرفه نیست و پدافند غیرعامل بسیار منتقی‌تر و کم هزیته‌تر است، زیرا اگر زیرساخت‌های کشورمان را به خوبی بسازیم هیچ کشوری اعم از همسایه‌ها وغیرهمسایه علیه ما تحریک نمی‌شوند.

حیدری گفت: پاوه با توجه به موقعیت جغرافیایی، راه‌های ارتباطی صعب العبور، وجود پنج شهر و منابع طبیعی و محیط زیست غنی و وجود ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با عراق بیش از هر نقطه دیگر استان نیازمند توجه به پدافند غیرعامل است.

فرماندار پاوه هم به تعریف واژه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: این واژه با فکر و اندیشه و ایده اجرایی می‌شود و نیازمند برنامه و راهکار علمی وعملی است.

پرویز ایده پور، جانمایی و مکان یابی درست و منطقی برای احداث اماکن خدماتی و درمانی را از رسالت‌های شورای پدافند غیرعامل دانست و گفت: اگر این اماکن با ایده و فکر پدافند غیرعامل ساخته شوند در زمان بحران خود این اماکن به مرکز بحران مبدل نخواهند شد.

وی راه ارتباطی پاوه به روانسر در روستا‌های شمشیر و تازآباد را از مصداق‌های بارز و عینی توجه نکردن به پدافند غیرعامل دانست و گفت: پاوه با توجه به توپوگرافی آن باید مرکز پدافند غیرعامل باشد.

 

 

انتهای پیام/د

امروز در کشور‌های توسعه یافته بخوبی به پدافند غیرعامل اهمیت داده می‌شود

 

برچسب‌ها:

نظر شما