شناسهٔ خبر: 30032226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصلاحات چنگدو را از شهری عقب افتاده به شهری توسعه یافته تبدیل کرده است

خبرگزاری صداوسیما

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز, با تلاش های جدی برای اجرای اصلاحات لازم در شهر چنگدو در چین، این شهر از شهری توسعه نیافته به شهری با معیارهای بین المللی برای تجارت جهانی تبدیل شده است.
شرکت محلی کوچک XGIMI در مرکز استان از سوی طرفداران محصولات نیمه هادی بنیان گذاشته شد، اکنون رقبای خارجی خود را کنار زده و به عمده ترین فروشنده این محصولات در بازار داخلی چین تبدیل شده است.
آپول ژانگ، مدیر عامل شرکت XGIMI می گوید: شرکت ما در حال حاضر در مراحل نخستین خود قرار دارد و دولت ما را برای جهانی شدن تشویق می کند، اینکه محصولات خودمان را در کشورهای طرح جاده و کمربند معرفی و بازارهایی در خارج از چین پیدا کنیم.
در چنگدو تلاش هایی برای همخوان کردن نوع اداره شهر با معیارهای بین المللی درجه اول و بهبود وضع کسب و کار برای تشویق کار آفرینان داخلی برای ورود به بازارهای جهانی صورت گرفته و در کنار آن برای جذب سرمایه گذاری های خارجی تلاش شده است. به این شکل بود که این شهر خود را در قالب نظام صنعتی بین المللی یافت.
شیانگ جین، معاون کمسیون توسعه و اصلاحات شهرداری چنگدو می گوید برای نمونه، ما شرکت ها را به ورود به صنایع رقابتی مانند اطلاعات الکترونیکی و حمل و نقل ریلی تشویق کردیم تا فعالیت های خود را در کشور و منطقه توسعه بخشند و از مزیت نسبی به صورتی هدف گذاری شده استفاده کنند. به این ترتیب آنها توانستند خود را با اهدافی والا در زنجیره بین المللی صنعتی مطابقت دهند.

نظر شما