شناسهٔ خبر: 30032107 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار: جنگ با کره شمالی میلیون‌ها کشته برجای خواهد گذاشت

R1036249/P36447/S8,87,1128/CT7

درگیری نظامی آمریکا با کره شمالی هزینه‌های مالی و جانی بسیاری را برای این کشور و متحدانش به همراه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه آمریکایی نشنال اینترست، کره شمالی رژیمی مارکسیستی- لنینی است که تاریخ نشان داده در برخی موارد می‌تواند بسیار سنگدل شود. نظامیان کارکشته این کشور حدود 30 هزار نفر تخمین زده می‌شوند که آماده هستند در صورت دریافت دستور از مقامات از طریق تونل‌های زیرزمینی به کره جنوبی حمله کنند.

از سوی دیگر باید به این واقعیت توجه داشت که پیونگ یانگ اکنون خود را یک کشور هسته‌ای می‌داند که دارای دستکم 20 موشک هسته‌ای است. این کشور همچنین دارای زرادخانه عظیم تسلیحات شیمیایی است که با توجه به استقرار در منطقه غیرنظامی شده، با توجه به فاصله کم 35 مایلی، به سادگی امکان شلیک آنها به پایتخت کره جنوبی وجود دارد.

این نشریه آمریکایی مدعی شده است طبق آمار ارائه شده از سوی کره جنوبی، کره شمالی از سال 1980 به بعد حدود 2500 تا 5000 تن سلاح شیمیایی تولید کرده است. سی ان ان هم در 13 آوریل گزارش داد که شینزو آبه نسبت به قابلیت کره شمالی برای شلیک موشکهای مجهز به گاز سارین هشدار داده است.

پدربزرگ رهبر فعلی کره شمالی از هیچ فرصتی برای تحریک و ضربه به آمریکایی‌ها دریغ نکرد. در سال 1968 ناو پوئبلو در آبهای بین المللی توسط نیروهای کره شمالی تصرف شد و تا به امروز در این کشور قرار دارد. لیندون جانسون که در جنگ ویتنام گرفتار شده بود اقدامات تلافی جویانه‌ای را علیه پیونگ یانگ در دستور کار قرار داد. تنها یک سال بعد و در آوریل 1969 یک هواپیمای شناسایی آمریکایی توسط هواپیمای میگ 21 کره شمالی در دریای ژاپن سرنگون شد که براثر آن تمام 31 سرنشین هواپیمای آمریکایی کشته شدند.

در اوایل 2010 نیز پیونگ یانگ با شلیک یک اژدر باعث کشته شدن 46 ملوان کره جنوبی شد و در همان سال درپی شلیک خمپاره دو عضو نیروی دریایی کره جنوبی و دو غیرنظامی را به قتل رساند. اما به ادعای آمریکایی‌ها به واسطه کمک چین به عنوان اصلی ترین متحدش از اجرای واکنش سازمان ملل رها شد.

 

با تمام این سوابق نه چندان دوستانه بعید به نظر می‌رسد کره شمالی توانایی حمله به خاک آمریکا را داشته باشد اما در مقابل دستکم قادر به حمله به نیروهای آمریکایی در خاک کره جنوبی و آمریکا و پایگاه‌های واشنگتن در گوام است. آمریکا درحال حاضر 28 هزار نیرو در کره جنوبی مستقر کرده که به این تعداد هزاران نفر از اعضای خانواده نظامیان را باید اضافه کرد.

موضوع دیگری که تحت تاثیر جنگ آمریکا و کره شمالی قرار خواهد گرفت تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد جهانی است. درصورت شلیک موشک بین دو طرف بر فراز اقیانوس اطلس، به نظر می‌رسد فروشگاه‌های بزرگ آمریکایی که حجم زیادی از محصولاتشان از چین وارد می‌شود، با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد و تا مدتها قفسه‌های این فروشگاه‌ها خالی از اجناس خواهد ماند.

طبق آمار ارائه شده توسط پنتاگون، 33651 نیروی آمریکایی در جنگ کره کشته خواهند شد که در بین آنها برخی از بیماری و تصادف جان خود را از دست خواهند داد. تعداد کل تلفات نظامیان کره‌ای در جنگ کره 54246 نفر خواهد بود. کشورهای انگلیس، ترکیه، کانادا، استرالیا، فرانسه و متحدان دیگر آمریکا روی هم بین سه و چهار هزار کشته خواهند داد. دو میلیون کره‌ای ازجمله غیر نظامیان در نتیجه وقوع چنین جنگی جان خود را از دست خواهند داد. این جنگ برای آمریکا 20 میلیارد دلار و برای چین 2.5 میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما