شناسهٔ خبر: 30031949 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

زنگ هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان نواخته شد

با حضور دکترعلی حقیقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز، محمدتقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، دکتربابک مختاری رئیس پارک علم و فناوری استان، قاسم صنگوری سواری مدیر امور آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان، مهدی مکارمی مدیر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و نواحی آموزش و پرورش اهواز زنگ پژوهش و فناوری استان در سال ۹۷ در هنرستان دخترانه دارالفنون اهوازنواخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازدانشگاه شهید چمران اهواز، دراین آیین دکترحقیقی با بیان اینکه نام‌گذاری نخستین روز از هفته پژوهش با عنوان پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه و نواختن زنگ پژوهش دراین روز نشان‌دهنده جایگاه علم و پژوهش در مدارس است، گفت: برای برپایی هفته پژوهش و فناوری در استان سه دبیرخانه اجرایی، دبیرخانه نمایشگاه و فن بازار و دبیرخانه علمی تشکیل شد که این هفته از ۲۴ تا ۲۸ آذرماه سال جاری در دانشگاه‌ها و سراسر استان برگزارمی‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی عنوان کرد: در سال‌های گذشته مأموریت‌های دانشگاه از صرفاً آموزشی به آموزشی و پژوهشی تغیر یافته است و اخیراً نیز موضوع دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین مطرح‌شده که باید تلاش کنیم به این‌سو حرکت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: فرهنگ پژوهش باید در مدارس شکل گیرد و اگر این مسئله تحقق یابد به تولید علم و ثروت منجر می‌شود.

در ادامه سیدجاسم موسوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با تأکید بر امر پژوهش، گفت: پژوهش مهم‌ترین راه برای حل مشکلات یک جامعه است.

وی افزود: ما نیز در آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد زمینه‌های لازم برای رشد دانش آموزان در حوزه پژوهش و فناوری را فراهم کنیم.

محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز گفت: خوزستان سرزمین علما، دانشمندان، شاعران است و ۶۰۰ سال پیش از تأسیس آکسفورد در این استان دانشگاه بوده است.

وی افزود: با وجودی که کشور ایران از دیرباز دارای بزرگ‌ترین کتابخانه‌ها بوده است اما اکنون یازدهمین کشور دنیا به لحاظ نرخ بی‌سوادی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بابیان اینکه بزرگ‌ترین آفت برای هر ملتی فقر پژوهشی است، بیان کرد: باید روحیه پژوهشگری را در فرزندانمان پرورش دهیم.

تقی زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود از راه‌اندازی ۴۱ پژوهش سرا دانش‌آموزی در استان خوزستان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این مراکز آماده سازی ذهن دانش آموزان برای امر پژوهش است.

در پایان این آیین از معلمان پژوهشگر برتر استان خوزستان تجلیل شد.

ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵

نظر شما