شناسهٔ خبر: 30031637 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مدل‌های دکوراسیون مناسب شب یلدا

چند روزی بیشتر به آمدن شب یلدا باقی نمانده و در این زمان می‌توانیم با وسایل ساده خانه خودمان را یلدایی کنیم. در این مطلب ما به شما آموزش می‌دهیم که چطور می‌توانیم با ساده‌ترین وسایل به خانه‌مان رنگ و بوی شب یلدا بدهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش فردا چند روزی بیشتر به آمدن شب یلدا باقی نمانده و در این زمان می‌توانیم با وسایل ساده خانه خودمان را یلدایی کنیم. در این مطلب ما به شما آموزش می‌دهیم که چطور می‌توانیم با ساده‌ترین وسایل به خانه‌مان رنگ و بوی شب یلدا بدهیم.

با وسایل ساده دکوراسیون خانه را یلدایی کنید

ورودی خانه‌تان را با حلقه گل تزئین کنید

ورودی خانه جای بسیار مهمی است، چون همیشه در رفت و آمدها دیده می‌شود. به خصوص اگر شب یلدا پذیرای مهمانان باشید. می‌توانید از انارهای کوچک و میوه‌های کاج برای تزئین حلقه گل‌تان استفاده کنید. شاخ و برگ‌های قرمز رنگ برای دادن جلوه بیشتر به حلقه گل می‌تواند بسیار کمکتان باشد.

با وسایل ساده دکوراسیون خانه را یلدایی کنید

به سراغ ظرف‌های مادربزرگتان بروید

یکی از مواردی که می‌تواند خانه شما یلدایی کند، ظرف و ظروف شب یلداست. به مناسبت شب یلدا سراغ ظرف‌های چینی قدیمی بروید و از آن‌ها استفاده کنید. ظروف گل سرخی قدیمی و هر ظرف قدیمی دیگر که در گنجه مادربزرگ قرار دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. گل‌های معطر به خصوص گل نرگس نیز از بهترین گزینه‌ها برای خوش آمدگفتن به فصل زمستان است.

با وسایل ساده دکوراسیون خانه را یلدایی کنید

به میز و کوسن‌ها رنگ یلدایی ببخشید

رومیزی‌هایی با طرح‌های ترمه و کوسن‌های این چنینی می‌توانند گزینه خوبی برای شب یلدا باشند. اگر خیاطی‌تان خوب است، خودتان لباس نو به کوسن‌ها بپوشانید. می‌توانید از طرح‌های میوه‌ای شب یلدا برای این کار استفاده کنید.

با وسایل ساده دکوراسیون خانه را یلدایی کنید

از تزئین شمع‌ها غافل نشوید

شب یلدا بدون وجود شمع لطفی ندارد. پس حتما چند شمع تهیه کنید و برای شب یلدا کنار بگذارید. لازم نیست شمع‌های طرح‌دار بخرید. شما می‌توانید با صرف کمی زمان شمع‌های شب یلدا را تزئین کنید. برای تزئین شمع شب یلدا می‌توانید از شاخ و برگ درختان، انارهای کوچک و میوه درخت کاج استفاده کنید.

با وسایل ساده دکوراسیون خانه را یلدایی کنید

لوازم دکوری شب یلدا را خودتان بسازید

برای زیباتر کردن فضای خانه می‌توانید از انارهای خشک شده استفاده کنید، فقط کافی است انارها را با اسپری‌ رنگ کنید تا شکل گوی مانند پیدا کنند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از کاغذ انارهای زیبایی برای شب چله بسازید. برای این کار به کاغذهایی از جنس کرپ، فوم‌های توپی شکل، سوزن ته گرد، قیچی، روبان و ماژیک نیاز دارید. برای این کار فوم را به شکل پنج ضلعی در می‌آورید، کاغذ را دور آن می‌چسبانید و یک طرف کاغذ قرمزتان را به صورت هفت و هشت می‌برید و به سر فومتان وصل می‌کنید. سپس برگ‌ها و ربان را به انتهای انار می‌چسبانید و آن را از جایی که می‌خواهید آویزان می‌کنید.

با وسایل ساده دکوراسیون خانه را یلدایی کنید

 

دیوارهای خانه را هم یلدایی کنید

برای تزئین دیوارها و دستگیره‌ها نیز می‌توانید از انار خشک شده استفاده کنید. می‌توانید این کار را با یک انار و روبان انجام دهید یا اینکه چند انار کوچک خشک شده را به شکل انگور روی یک کاغذ بچسبانید و آن را روی دیوار یا در آویزان کنید.

با وسایل ساده دکوراسیون خانه را یلدایی کنید

نقاشی تابلوهای شب یلدا را به فرزندانتان بسپارید

برای این بخش از کار تزئین خانه می‌توانید از فرزندانتان کمک بگیرید. فقط کافی است که از آن‌ها بخواهید که نقاشی‌هایی با حال و هوای شب یلدا بکشند. می‌توانید با کمک هم تکه‌های هندوانه و انار درست کنید و روی کاغذ بچسبانید. یادتان باشد که انجام این کارها یلدا را برای بچه‌ها خاطره انگیز خواهد کرد./دنیاک

نظر شما