شناسهٔ خبر: 30030946 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

‌می‌خواهند مبارزان یمن را به مذاکره تشویق کنیم

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی: همان‌هایی که مبارزان یمن را تروریست نامیدند، امروز از ما می‌خواهند که آن‌ها را برای انجام مذاکرات تشویق کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی امروز (دوشنبه) در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان و نخبگان پدافند غیرعامل اظهار داشت: مسأله دشمن‌شناسی علاوه بر اینکه از اهمیت بالایی برخوردار بوده، قابل اختلاف هم است؛ ولی بعضی‌ها نظام را متهم می‌کنند، چرا دایم از وجود دشمن صحبت می‌کنید؟ دشمن کجا بود؟ اگر ما این مسأله را حل نکنیم دائم دچار پسرفت در حوزه‌های راهبردی می‌شویم، چون دشمن هیچ لحظه‌ای از دشمنی خود دست بر نمی‌دارد.
وی با اشاره به اینکه دشمن دائم علیه ما فکر، طراحی و عمل می‌کند، افزود: اگر پدافند غیرعامل همه زحمات را انجام دهد و مردم و مسؤولان مقابل دشمن هوشمند باشند، این زحمات نتیجه می‌دهد در غیر این صورت نباید نتیجه مطلوبی را انتظار داشت.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه به‌دلیل بصیرت، جمهوری اسلامی در هر جایی که با دشمن درگیر بوده، پیروز شده است ، ادامه داد: دشمنان فکر می‌کنند ایران در تلاش برای سلطه فیزیکی و ایجاد امپراتوری است، اما آن‌ها در اجرای سیاست‌های خود شکست خورده‌اند و ضربات زیادی را از ما دریافت کردند به نحوی که در همه جبهه‌های رویارویی با جبهه اسلام مانند جبهه یمن با شکست مواجه شده‌اند.
وی تصریح کرد: همان‌هایی که تا چند سال قبل با صدور قطعنامه‌ای مبارزان را تروریست می‌نامیدند، اما امروز همان‌ها از ما می‌خواهند آنها را برای انجام مذاکرات تشویق کنیم؛ شکست دشمنان به‌گونه‌ای است که امروز تظاهرکنندگان فرانسوی می‌گویند که از انقلاب اسلامی ما الگو گرفته‌اند.
سردار وحیدی با اشاره به اینکه دشمن حق دارد که از ما خشمگین باشد، افزود: بودجه نظامی آمریکا بیشترین بودجه نظامی در جهان را دارد به گونه‌ای که بودجه نظامی آن‌ها معادل بودجه نظامی ۱۳ کشور حتی روسیه است؛ حال ایران در برابر چنین قدرتی ۴۰ سال است ایستادگی کرده است ؛ لذا آن‌ها حق دارند که نسبت به ایران احساس خطر کنند.
وی با بیان اینکه ایران در سطح منطقه نیز پایین‌ترین بودجه نظامی را دارد، تصریح کرد: هرچند دشمن بارها از ما شکست خوردهاست ؛ اما نباید او را کوچک بشماریم و در اینجا پدافند غیرعامل به عنوان تأمین‌کننده قدرت دارای ارزش و اهمیت است. دشمن بارها‌ و بارها به این فکر کرده که به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند حتی ۱۱ هدف را هم در نظر گرفته بودند؛ اما به این نتیجه رسیدند که حمله آن‌ها نمی‌تواند اثرگذار باشد چون اصول پدافند غیرعامل در این مراکز رعایت شده است.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به ضعف در فهم دقیق منابع گفت: برخی فناوری‌ها مثل بلاک‌چین یک‌دفعه ظهور می‌کنند و ما را غافل‌گیر می‌کنند و این غافل‌گیری حتی ممکن است منجر به فروپاشی تمدن‌ها شود، از این رو برای جلوگیری از غافل‌گیری راهبردی باید از طریق پدافند غیرعامل فرصت بازاندیشی راهبردی را داشته باشیم و همچین پدافند غیرعامل این فرصت را می‌دهد که با دریافت ضربه اول بتواینم سریع ضربه دوم را وارد کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید لایه‌های پدافند غیرعامل را به‌خوبی شناسایی کنیم، تصریح کرد: شناخت این لایه‌ها به ما کمک می‌کند تا همه چیز را به تسخیر بکشانیم و به لایه‌های عمیق‌تر راه پیدا کنیم و کنترل این لایه‌های به این معنی است که به علم ناب دست یافته‌ایم و چاره‌ای جز پیگیری این علم ناب و شناخت لایه‌ها نداریم.

نظر شما