شناسهٔ خبر: 30030316 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجهیزات 180 مدرسه خوزستان تامین می شود

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: اعتبار خرید تجهیزات 180 مدرسه نیازمند خوزستان امسال از محل اعتبارات تملک دارایی تهیه شده که به زودی در اختیار این مدارس قرار داده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری که با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان کارون برگزار شد بیان کرد: یک میلیارد و 100میلیون ریال نیز برای خرید تجهیزات برخی مدارس شهرستان کارون در نظر گرفته شده است.
وی گفت: رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از مدارس شهرستان کارون دیدن، و کمبودهای تجهیزاتی آنها را مشخص کند.
شریعتی افزود:مقرر شده بود که در سال تحصیلی 98-97 اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای دوجداره کردن پنجره های مدارس و خرید سیستم سرمایشی در نظر گرفته شود که باید این موضوع پیگیری شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: ساخت هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه در شهرستان کارون نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: رفع مشکلات مدارس دخترانه و توجه خاص به ادامه تحصیل دختران به ویژه مناطق روستایی باید در اولویت برنامه های حوزه آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی گفت: استانداری خوزستان نیز آمادگی تهیه نوشت افزار و پوشاک مدارسی که دانش آموزان نیازمند دارند را اعلام می کند.
استاندار خوزستان بیان کرد: بودجه ساخت یک مدرسه شبانه روزی دخترانه در شهرستان کارون و یا ساخت چند مدرسه دخترانه در مناطق روستایی این منطقه را تصویب می کنیم اما در ابتدا لازم است که آموزش و پرورش بررسی کارشناسی انجام دهد تابا توجه به فرهنگی که در این شهرستان
وجود دارد مدرسه عادی و یا شبانه روزی دخترانه به منظور ادامه تحصیل این قشر ساخته شود.
وی با اشاره به اینکه تا یکسال آینده کلاس های کانکسی در خوزستان برچیده می شود بیان کرد: 300 کلاس کانکسی در خوزستان وجود دارد که با ساخت کلاس کانکس ها جمع آوری می شود.
شریعتی گفت: فرمانداران و بخشداران کلاس های کانکسی مدارسی که برای آنها کلاس ساخته می شود را برای استفاده دانش آموزان عشایری استفاده کنند و برای استفاده دیگری در مدرسه نگهداری نکنند.
وی بیان کرد: طرح های زیادی در آموزش و پرورش در دست کار است که یکی از این طرح ها شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است که امسال 2 هزار و 300 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و جذب شدند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از طرح های تشویقی که برای ادامه تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم خوزستان در نظر گرفته شده بورسیه تحصیلی است که در این طرح یک هزار و 200 مدرسه و سه هزار دانش آموز مورد هدف است که بودجه یک هزار دانش آموز تامین شده است.
وی افزود: از خیران و مردم درخواست داریم در این طرح همکاری داشته باشند و برای تامین بورسیه دانش آموزی ورود کنند.
وی گفت: برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در طرح بورسیه تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم تبلیغات لازم انجام شود تا در این طرح خیران و مردم هم ورود کنند.

** پیگیر پرداخت حق مناطق جنگی به شهرستان های کارون و باوی هستیم
استاندار خوزستان درادامه بیان کرد: شهرستان های کارون و باوی در چند سال گذشته جزیی از اهواز بودند و در دوران جنگ تحمیلی خسارت زیادی را متحمل شدند که متاسفانه پرداخت حق مناطق جنگی شامل فرهنگیان این مناطق نشده که موضوع ازطریق سازمان برنامه و بودجه کشور در حال پیگیری است.
امام جمعه شهرستان کارون نیز در این نشست بیان کرد: کارون شهرستانی نوپا و با محرومیت زیاد است که باید برای رفع آنها چاره اندیشی شود.
حجت الاسلام قاسم خضیراوی گفت: دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری این شهرستان به ویژه دختران برای ادامه تحصیل با مشکلات زیادی روبه رو هستند به همین منظور لازم است که در مناطق عشایری و روستایی مدارسی برای ادامه تحصیل دانش آموزان دختر ایجاد شود.
وی افزود:بسیاری از مدارس این شهرستان فضای مناسبی ندارند و نیاز به بازسازی و زیبا سازی دارند.
امام جمعه کارون بیان کرد: با وجود اینکه مدارس کانکسی در این شهرستان جمع آوری شده اما همچنان در برخی مدارس کلاس کانکسی وجود دارد.
وی گفت: شهرستان کارون با داشتن 37 هزار دانش آموز چهارمین شهرستان با جمعیت بالای دانش آموزی است این در حالی است که مدارس این شهرستان کمبودهای زیادی دارند.
حجت الاسلام خضیراوی بیان کرد: با توجه به محرومیتی که در این شهرستان وجود دارد بسیاری از خانواده ها امکان پرداخت کمک مالی به مدارس را ندارند از این رو از آموزش و پرورش خواستاریم که این موضوع را مد نظر داشته باشند تا به خانواده ها فشار نیاید.
7158/ 6037

نظر شما