شناسهٔ خبر: 30029460 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کانادا قصد دارد به قرارداد تسلیحاتی با عربستان پایان دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا می گوید کشورش در تلاش برای یافتن راهی به منظور لغو قرارداد تسلیحاتی با عربستان سعودی است.بر اساس این گزارش، جاستین ترودو قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول را غیر قابل قبول توصیف کرد. او گفت کانادا در تلاش برای بررسی راه هایی به منظور صادر نکردن کامیون های زرهی به عربستان سعودی است . این صادرات بخشی از قرارداد تسلیحاتی به ارزش سیزده میلیارد دلار است که دولت قبلی کانادا به آن دست یافت.
روابط بین اوتاوا و ریاض از زمان مناقشه دیپلماتیک بر سر موضوع حقوق بشر در پادشاهی عربستان سعودی تیره شده است، روندی که طی آن سفیر کانادا اوایل امسال از عربستان سعودی اخراج شد.
ترودو در سخنانی گفت: " قتل یک روزنامه نگار کاملا غیر قابل قبول است. کانادا از همان ابتدا خواهان پاسخ و راه حل هایی در این باره بوده است. استیفن هارپر قراردادی پانزده میلیارد دلاری برای صادر کردن خودروهای زرهی به عربستان سعودی امضا کرد. ما در تلاش برای یافتن راهی برای پایان دادن به صادرات این خودروهای زرهی به عربستان سعودی هستیم."

نظر شما