شناسهٔ خبر: 30029379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اهدای رایگان کلاه ایمنی به دانش آموزان دلواری

رئیس اداره اموزش و پرورش دلوار از اهدای 120 کلاه ایمنی به صورت رایگان در مدرسه باقرالعلوم دلوار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ عبدالرضا زمانی رئیس اموزش و پرورش دلوار در گفت و گو با خبرنگار سپاس اظهار داشت:سالانه تعداد زیادی از هموطنان در حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می دهند که بخش اعظم آن ناشی از تخلفات رانندگی و رعایت نکردن حق تقدم و عامل انسانی است که بخشی از این حوادث مربوط به عدم استفاده موتور سواران از کلاه ایمنی است.

وی افزود: استفاده از کلاه ایمنی می تواند درصد بالایی از مرگ موتورسواران را که بر اثر ضربه به سر اتفاق می افتد، کاهش دهد.

این مسئول بیان کرد: با وجود اهدای کلاه ایمنی برای تامین سلامت موتورسواران باید در جهت فرهنگ سازی و نهادینه شدن این باور بویژه در بین قشر جوان تلاش شود.

وی گفت: استفاده از موتورسیکلت در حوادث و خطرات بسیار آسیب پذیر و نقش آن در وقوع بیشتر تصادفات منجر به جرح انکارناپذیر است که راکبان باید برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار نسبت به رعایت دقیق قوانین و مقررات اهتمام جدی ورزند.

زمانی تصریح کرد: هدف از اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران ترویج استفاده از کلاه ایمنی و فرهنگ صحیح موتورسواری است.

وی گفت: در این طرح تعداد 120 کلاه ایمنی که  به صورت کاملا رایگان توسط مجری طرح، در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، امیدواریم با رعایت قانون و پوشیدن کلاه ایمنی حافظ سلامتی و جان خود باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما