شناسهٔ خبر: 30029369 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

جمالی نژاد مطرح کرد: تامین ۲۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه رانندگان در انتظار تأیید شورای نگهبان

استفاده از اوراق مشارکت در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از انتشار اوراق مشارکت در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،مهدی جمالی نژاد در حاشیه همایش روز ملی حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بیان این که 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی های کشور فرسوده است گفت : در تلاش هستیم حرکت جدی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داشته باشیم  با بازسازی اتوبوس های فرسوده آنها را به چرخه خدمات رسانی بازگردانیم و همچنی با استفاده از کحل تبصره 18 ناوگان جدیدی اضافه شودند.

او از بسته های حمایتی به ناوگان تاکسیرانی نیز خبر داد و ازحمایتی هایی مانند لاستیک و یا بیمه رانندگان که حدود 2 هزار و 200 میلیارد اعتبار نیاز داشته است خبر داد.

معاون وزیر کشور از انتشار اوراق مشارکت برای نوسازی حمل و نقل عمومی در شهرها خبر داد و گفت : برخی از شهرها از محل فروش اوراق مشارکت اتوبوس های بی آر تی خود را تامین کرده اند.

جمالی نژاد در خصوص کند شدن روند نوسازی تاکسی ها توضیح داد :در سال اخیر نوسازی تاکسی های فرسوده با کندی هایی همراه بود که پیگیری های لازم انجام شده و امیدواریم در مصاحبه بعد خبر به نتیجه رسیدن این پیگیری ها را اعلام کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور به آمار حوزه ناوگان ریلی شهری اشاره کرد و گفت: ارتقای خطوط و ناوگان مترویی در 9 کلانشهر یکی از برنامه های مهم است که 95کیلومتر آن در دست بهره برداری است، 193 ایستگاه، 1739 واگن موجود، 824میلیون سفر مسافر سالانه داریم و بعلاوه حدود 289 کیلومتر خطوط قابل اضافه داریم.

وی افزود: تعداد واگن های جدید موردنیاز  تا پایان طرح 2000 عدد است که امیدوارم تا سال 1400 محقق شود. در این صورت 1553میلیون سفر مسافران سالانه اضافه شده و جمع کل خطوط در پایان طرح 584کیلومتر میشود که کل تعداد کل مسافر در پایان طرح 2337میلیون سفر خواهد بود.

معاون وزیر کشور با اشاره به این که خوشبختانه فصل جدیدی را در راستای ارتقای انسان محوری در شهرها و به تبع آن نگاه افزایش کیفیت زندگی و حمل و نقل عمومی شهرها در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها شاهد هستیم گفت : به خصوص در دهه اخیر کارهای بسیار خوبی انجام گرفته و تلاش شده نگاهی که به شهرها و روستاها تجویز می کنیم، در سازمان شهرداری و دهیاری ها به عنوان نهاد نظارت، حمایت و کمک کننده شهرداری ها و دهیاری ها حقیقتاً و عملاً حاکم باشد.

وی ضمن تبیین رویکردهایی که در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها دنبال میشود ابراز امیدواری کرد: مجموعه حمل و نقل وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، با همکاری خود شهرداری ها و جلب حمایت های فرابخشی، بتوانند اهداف مد نظر در عرصه حمل و نقل را محقق سازند.

جمالی نژاد افزود: پیگیری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شروع شده و امیدواریم با وجود شرایط سختی که داریم بتوانیم، این نوسازی را خصوصاً در شهرهای بزرگ به صورت بارزی اجرا کنیم.

وی در ادامه به طرح های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: اجرای قانون هوای پاک که شامل معاینه فنی، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه و موتورهای برقی و اسقاط خودروهای فرسوده می شود، همچنین پیگیری سند آسیب شناسی حمل و نقل مصوبه هیات وزیران، تبدیل شهر خودرو محور به شهر انسان محور، ارتقای سطح ایمنی معابر شهری، شناسایی نقاط حادثه خیز شهری و تکلیف به استفاده از صندلی کودک را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی نیز در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته ایم، گفت: تصویب طرحهای جامع شهرهای بزرگ و میانی کشور، تدوین ضوابط نظارتی سرویس مدارس و سرویس ادارات، تدوین ضوابط نظارت بر ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر، ساماندهی تردد موتورهای سطح کشور و تعیین تکلیف هویت موتورها در بانک شماره گذاری راهور و برخورد با تخلفات حادثه ساز، ارتقای کیفیت تولید موتورسیکلتها و امضای تفاهم نامه هایی با معاونت فناوری ریاست جمهوری در جهت استفاده از موتورسیلکت های برقی و برنامه ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی از سوی موتور سیکلت سواران در این راستا انجام میشود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه هوشمندسازی اقدامات زیادی انجام شده است، گفت: بهره گیری از فناوری های نوین و ارتباطی برای توسعه نظم و اعمال قانون در حوزه حمل و نقل عمومی، بهره گیری از فناوری های نوین در ارتقای سیستم های ناوبری و اتوبوس های شهری، استفاده از دوربین های نظارتی تصویری و استفاده از تجهیزات الکترونیکی و هوشمند سازی طرح ترافیک و اجرای طرح LEZ نیز از جمله برنامه های این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز اقدات خوبی انجام شده است، که امضای طرح توسعه حمل و نقل مسافران با قطارشهری کلانشهرها را داشتیم که بر اساس آن، تا پایان سال 1400، دو هزار واگن برای شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، مشهد، کرج و کرمانشاه تحویل داده شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید، وزارت نفت مکلف شده است به ازای هر مسافر که در نتیجه استفاده از حمل و نقل عمومی حدود 6دهم لیتر سوخت صرفه جویی می کند، تسهیلات برای توسعه حمل و نقل عمومی ارائه کند.

دانلود با کیفیت

برچسب‌ها:

نظر شما