شناسهٔ خبر: 30029211 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

هري پاتر آلماني و چوب جادوئيش/ تورج عاطف

سايت رسمي روزنامه نود

صاحب‌خبر -


فوتبال مرداني شبيه او را مي پرستد. يورگن کلوپ يا کلوپوو شايد لقب بامزه او ، هري پاتر آلماني با چوب جادوئيش غوغا مي کند. کلوپ که ماينتس را به بوندس ليگا رساند و بعد با زنبورهاي دورتمند توانست علاوه بر قهرماني در بوندس ليگا و سوپرجام آلمان و جام حذفي به نايب قهرماني اروپا هم برسد پس از حضور در ليورپول  در سال 2015 حالا دست به رکوردهاي جالبي مي زند. آنها در 17 مسابقه به 14 پيروزي و تنها 3 تساوي و  تنها تيم بدون باخت هستند. به همراه آرسنال با 37 گل زده پس از 48 گل سيتي ها برترين خط حمله را دارا هستند و در 17 مسابقه تنها 7 گل خورده و داراي برترين خط دفاعي بوده و اين در حالي است که در تمامي بازيهايشان با مثلث مخوف مانه و فرمينيو و محمد صلاح و بازيکناني چون شقيري ..مشابه بلائي که امشب بر سر مورينيو و منچستر يونايتد آوردند ، نمايشگر يک فوتبال تهاجمي و بي هيچ هراس هستند.


چوب جادوي هري پاتر قرمز بندر آنفيلد امروز و زرد زنبورهاي دورتمندي چه رازي دارد؟


شايد بايد پاسخ را در همين بازي با خوزه مورينيو و شاگردانش ديد . ليورپولي ها با سرعت باورنکردني مي توانند توپها را از فاز تدافعي به تهاجمي و در مسير معکوس ببرند. ليورپولي ها سرعت و تکنيک فردي و ميل تهاجمي و استفاده از همه فضاهاي زمين را سرلوحه کار خود قرار داده و اين مهم به مدد کار زياد و تمرکز مربي آنها بر روي فوتبال است . کلوپ براحتي مي تواند تيمش را سرشار از انگيزه کند. مرد 51 ساله اي پس از زدن گلهاي تيمش چون نوجوانان شادي مي کند . چنين مردي مي تواند در يک مصاحبه پس از بازي با صداي مترجم طنازي کند و همين مرد مي تواند از شقيري سوئيسي - کوزووئي که روي نيمکت نشسته بازيکني بسازد که در 13 بازي 5 گل بزند. نگاهي به نيمکتهاي دو تيم منچستر و ليورپول نشان مي دهد تيمي که طراوت ندارد بايد بازنده باشد. با همين نگاه مي توان فهميد سرمربي پرتغالي منچستري ها با لجبازي و اصرار به تکراري ها و ميخکوب کردن ماتا و دروگبا... بر روي نيمکت چه بلائي بر سر تيمش مي آورد.


کلوپ يک فوتبال تهاجمي و پر فشار و با سرعتي مي خواهد که بازيکناني که قدرت حمل توپ با سرعت بالا چون صلاح و مانه و فرمينيو و شقيري و ... دارند چون چوب جادوئي هري پاتر آلماني عمل مي کنند. يورگن کلوپ براي شوق پيروزي مي تواند قيد چند هزار پوند را بزند و در هنگام گل برتري ليورپول در مقابل اورتوندر دربي مرسي سايد دوان دوان چون يک جيمي جامپ به سوي اليسون دروازه بان برزيليش برود و شادماني کند و رازش را آشکارکند.
 

نظر شما