شناسهٔ خبر: 30029190 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای هماهنگی سازمان پژوهش:

پژوهش باید در مدارس نهادینه شود

شهرری- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه اصل پژوهش در کار تیمی خلاصه می شود، گفت: این فرهنگ باید در مدارس نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عظیم محبی روز دوشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر ری که در کانون فرهنگی سمیه شهرری برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کار تیمی و گروهی پشتوانه ای برای پژوهش است که متاسفانه این فرهنگ تیمی در کشور ما وجود ندارد.
وی تصریح کرد: بهسازی آموزش و فرآیند غنی سازی یادگیری به مثابه راهبردی برای هویت سازی و امنیت ملی محسوب می شود و این ارزش ها باید در مدارس کشور بیشتر ترویج شود.
دبیر شورای هماهنگی سازمان پژوهش افزود: مدارس به عنوان محور اصلی تحول در حوزه پژوهشی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند، چرا که در غیر این صورت دانش آموزان به مرور زمان نسبت به پژوهش بی تفاوت خواهند شد.
وی یادآور شد: در مدرسه پژوهنده جو باید فرهنگ مدرسه با پژوهش عجین شود و دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و جامعه محلی براساس این فرهنگ اقدام به یادگیری و آموزش کنند.
محبی با اشاره به اینکه فرهنگ پژوهش، خلاقیت و نوآوری و کارآفرین یک ضرورت برای دانش آموزان محسوب می شود، افزود: دانش آموز پژوهنده در فعالیت‌های مدرسه‌ و اجتماعی با رویکرد پژوهشی رفتار می‌ کند.
وی با بیان اینکه اقدامات عمومی در حوزه پژوهش باید از مدارس آغاز شود، گفت: آشنایی معلمان و کارکنان با ماهیت وفرآیند درس پژوهی، فرصت مشارکت معلمان در تصمیم سازی و مسئولیت های مختلف بیشتر می کند.
همایش تجلیل از پژوهشگران برتر ری امروز دوشنبه با حضور عظیم محبی دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و حسین سنجری معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و جمعی از مسئولان ری در کانون فرهنگی سمیه شهرری برگزار شد و در پایان از تعدادی پژوهشگر شهرستان ری تقدیر شد.
۲۴ تا ۳۰ آذرماه امسال هفته پژوهش نامگذاری شده است.
1970/6003

1970/6003

نظر شما