به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش ملی روز حمل و نقل که امروز در تالار همایش های وزارت کشور برگزار شد، افزود: 26 آذر سال 1361 در شرایط سخت جنگ تحمیلی حمل و نقل عمومی کشور نظیر کامیونها، خودروهای سنگین کمکهای زیادی به دفاع مقدس و کشور کردند.
وی با اشاره به اینکه فعالان بخش حمل و نقل کارهای زیادی را در زمان جنگ انجام دادند و تحرکات زیاد دشمن را مختل کردند، افزود: کامیونداران، رانندگان خودروهای سنگین و سبک نقش بهسزایی در آن زمان داشتند و مالکیت آنها خصوصی بود ولی با فریضه واجب زحمات زیادی را کشیدند.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه کامیونداران و رانندگان حمل و نقل عمومی کمکهای شایانی برای کشور انجام دادند، ادامه داد: حمل و نقل درون شهری یک موضوع میان بخشی بوده و نباید توسعه شهری بهگونهای باشد که مردم را با مشکل زیادی روبرو کند.
رحمانیفضلی اضافه کرد: مهندسی خیابانهای شهری باید به صورتی باشد که تکنولوژی نیز در آن دخیل باشد و این نرمافزارها در حل مشکلات اداری و شهری کمک کنند. خیلی از مشکلات اداری کشور حل شده ولی هنوز 50 درصد فعالیتهای اداری در ایران الکترونیک نشده است.
وی افزود: سیستم خدماترسانی و اداری ایران برای 20 سال گذشته بوده و هنوز سیستم پاسخگویی ما کارتابل است و بعد از سه دهه سیستم ادارات ، هوشمند نشده است و منافع برخی اینگونه بوده که مردم به ادارهها مراجعه کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه هزینههای اجتماعی و فرهنگی ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرها بسیار بالاست، تصریح کرد: 80 تا 85 میلیون لیتر سوخت روزانه در کشور مصرف میشود و بیش از هشت میلیارد دلار خسارت آلودگی هوا و پنج هزار نفر تلفات انسانی درون شهری از مشکلات ترافیک در کشور است.
وی با اشاره به اینکه وزارت کشور ارتباطات خوبی بین دستگاههای اجرایی کشور ایجاد کرده است ، گفت: کمیسیونی نیز با موضوع حمل و نقل ایجاد شد و دو طرح برای خرید بیش از دو هزار و 350 واگن در دستور کار قرار دارد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه 400 هزار کامیون و 300 هزار خودرو در طرح فرسوده جایگزین شده و این رقم بسیار کم است، اعلام کرد: در ابتدای طرح هدفمندی یارانه قرار بر این بود که از منابع حذف یارانهها به تولید و حمل و نقل داده شود ولی متاسفانه پرداخت یارانهها به این دو مورد با مشکل مواجه شد.
وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم نیز با این مشکل روبرو شد و در نظرسنجی که از مردم شد میزان ثبت نام برای دریافت یارانهها بیشتر شد، بنابراین در بودجه سال آینده یارانهها به استانها واگذار شده است.
وزیر کشور تاکید کرد: استانداریها میتوانند سه دهه از یارانه بگیران را حذف کنند و به حمل و نقل و تولید و معیشت اختصاص دهند و برای این کار شماره حساب ویژهای نیز گشوده میشود.
∎
وی با اشاره به اینکه فعالان بخش حمل و نقل کارهای زیادی را در زمان جنگ انجام دادند و تحرکات زیاد دشمن را مختل کردند، افزود: کامیونداران، رانندگان خودروهای سنگین و سبک نقش بهسزایی در آن زمان داشتند و مالکیت آنها خصوصی بود ولی با فریضه واجب زحمات زیادی را کشیدند.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه کامیونداران و رانندگان حمل و نقل عمومی کمکهای شایانی برای کشور انجام دادند، ادامه داد: حمل و نقل درون شهری یک موضوع میان بخشی بوده و نباید توسعه شهری بهگونهای باشد که مردم را با مشکل زیادی روبرو کند.
رحمانیفضلی اضافه کرد: مهندسی خیابانهای شهری باید به صورتی باشد که تکنولوژی نیز در آن دخیل باشد و این نرمافزارها در حل مشکلات اداری و شهری کمک کنند. خیلی از مشکلات اداری کشور حل شده ولی هنوز 50 درصد فعالیتهای اداری در ایران الکترونیک نشده است.
وی افزود: سیستم خدماترسانی و اداری ایران برای 20 سال گذشته بوده و هنوز سیستم پاسخگویی ما کارتابل است و بعد از سه دهه سیستم ادارات ، هوشمند نشده است و منافع برخی اینگونه بوده که مردم به ادارهها مراجعه کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه هزینههای اجتماعی و فرهنگی ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرها بسیار بالاست، تصریح کرد: 80 تا 85 میلیون لیتر سوخت روزانه در کشور مصرف میشود و بیش از هشت میلیارد دلار خسارت آلودگی هوا و پنج هزار نفر تلفات انسانی درون شهری از مشکلات ترافیک در کشور است.
وی با اشاره به اینکه وزارت کشور ارتباطات خوبی بین دستگاههای اجرایی کشور ایجاد کرده است ، گفت: کمیسیونی نیز با موضوع حمل و نقل ایجاد شد و دو طرح برای خرید بیش از دو هزار و 350 واگن در دستور کار قرار دارد.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه 400 هزار کامیون و 300 هزار خودرو در طرح فرسوده جایگزین شده و این رقم بسیار کم است، اعلام کرد: در ابتدای طرح هدفمندی یارانه قرار بر این بود که از منابع حذف یارانهها به تولید و حمل و نقل داده شود ولی متاسفانه پرداخت یارانهها به این دو مورد با مشکل مواجه شد.
وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم نیز با این مشکل روبرو شد و در نظرسنجی که از مردم شد میزان ثبت نام برای دریافت یارانهها بیشتر شد، بنابراین در بودجه سال آینده یارانهها به استانها واگذار شده است.
وزیر کشور تاکید کرد: استانداریها میتوانند سه دهه از یارانه بگیران را حذف کنند و به حمل و نقل و تولید و معیشت اختصاص دهند و برای این کار شماره حساب ویژهای نیز گشوده میشود.
نظر شما