شناسهٔ خبر: 30029138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

انزوای ترامپ در آستانه تعطیلی دولت آمریکا

منبع: تسنیم

در حالی که تنها یک هفته به تعطیلی احتمالی دولت آمریکا فرصت باقی مانده است، رئیس جمهور ایالات متحده خود را به شدت منزوی می‌بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کمی بیش از یک هفته زمان به تعطیلی احتمالی دولت آمریکا باقی مانده است و این در شرایطی است که دونالد ترامپ به طور فزاینده‌ای احساس انزوا می کند.

بیشتر بخوانید

ترامپ دموکرات‌ها را با ارتش آمریکا تهدید کرد

ترامپ باز هم به تعطیلی دولت تهدید کرد

بر اساس این گزارش، حتی اعضای حزب جمهوریخواه نیز به این واقعیت اذعان دارند که ترامپ خودش را به انزوا کشانده است و علت اصلی این مساله پافشاری وی برای اختصاص 5 میلیارد دلار بودجه با هدف ساخت دیوار مرزی مکزیک است.

جان کورنین سناتور جمهوریخواه تگزاس در این باره گفت: همه منتظر یک سیگنال از سوی ترامپ درباره این هستند که واقعا چه کاری می خواهد انجام دهد و تاکنون هنوز به درستی مشخص نیست.

این گزارش افزود: گرچه تعداد محدودی از سناتورهای جمهوریخواه از رویکرد ترامپ انتقاد کرده اند ولی در پشت پرده انتقاد و ناامیدی خود را نسبت به تضعیف جایگاه جمهوریخواهان در مذاکرات مربوط به ساخت دیوار مکزیک با دموکرات ها ابراز داشته اند.

کورنین افزود: ترامپ به خاطر این مساله سرزنش خواهد شد ولی برای وی هیچ گونه اهمیتی نخواهد داشت.

ترامپ هفته گذشته رسما اعلام کرد که از اینکه به خاطر حمایت از اختصاص 5 میلیارد دلار بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مکزیک، دولت به تعطیلی کشانده شود، احساس غرور خواهد کرد. این مساله موجب تقویت موضع مذاکراتی دموکرات ها شده است.

نانس پلوسی رئیس بعدی مجلس نمایندگان آمریکا علنا پیش بینی های ترامپ را به چالش کشیده و بر این باور است که جمهوریخواهان آراء کافی برای تصویب لایحه منابع مالی مورد نیاز برای ساخت دیوار مکزیک را در اختیار نخواهد داشت.

پلوسی در اظهاراتی خطاب به ترامپ گفت: شما پیروز نخواهید شد.

عدم تصمیم گیری جمهوریخواهان برای حمایت از این لایحه نشان می دهد که احتمالا حق با نانسی پلوسی خواهد بود. علی رغم این واقعیت، جمهوریخواهان همچنان اصرار به برگزاری رای گیری درباره این لایحه طی هفته آینده دارند.

جمهوریخواهان رسما اعلام کرده اند که مخالف تعطیلی دولت آمریکا هستند. میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا در این باره گفت: چیزی که تصور می کنم کاملا روشن و شفاف است، ان است که مهم نیست چه کسی مسئول تعطیلی دولت خواهد بود، در هر صورت مردم آمریکا چنین مساله ای را دوست نخواهند داشت.

به نظر می رسد ترامپ فاقد حمایت افکار عمومی نیز باشد. نظرسنجی ان پی آر-پی بی اس نشان می دهد که 57 درصد شهروندان آمریکایی خواستار آن هستند که رئیس جمهور مانع از تعطیلی دولت شود و بر سر احداث دیوار مرزی با مکزیک با سناتورها به سازش و مصالحه دست یابد.

البته جمهوریخواهان در این نظرسنجی دیدگاه متفاوتی داشته اند و 65 درصد آنها گفته اند که مخالف سازش ترامپ بر سر این لایحه ساخت دیوار مرزی هستند.

نظر شما