شناسهٔ خبر: 30028736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سردار سپهر:

راهیان نور موجب تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت می‌شود

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت یکی از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است، گفت: راهیان نور باید سهم زیادی در رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، پانزدهمین جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور به منظور ارتقاء «طرح ها و برنامه های رسانه ای راهیان نور» و «جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور»؛ صبح امروز به صورت «ویدئوکنفرانس» و با حضور سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، داود بهادری سرپرست روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، علی بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه، سید محمدیاشار نادری معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مسئولان بسیج صداوسیما و سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج در معاونت فاوای سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار سپهر در این جلسه با بیان اینکه تقویت و حمایت از اردوهای راهیان نور یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: با توجه به تاکیداتی که امام خامنه ای در خصوص اهمیت اردوهای راهیان نور دارند، نیاز است که هر ساله شاهد تقویت کیفی و کمی این اردوهای معنوی و با بصیرت باشیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، افزود: اثرگذاری راهیان نور یکی از مهمترین موضوعاتی است که به طور جدی دنبال می شود و وقتی یک زائر راهیان نور بعد از حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، اثر ادبی و دلنوشته ای از دیده ها و شنیده هایش از این اردوی معنوی بر روی کاغذ می آورد، این یعنی اثرگذاری راهیان نور.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه پیامدهای راهیان نور باعث تقویت باورهای دینی، اعتقادی و انقلابی در زائران راهیان نور می شود، اظهار داشت: فضای معنوی یادمان های دفاع مقدس، اثرات زیادی را بر روی زائران راهیان نور می گذارد و جنگ را برایمان تداعی می کند و راویان دفاع مقدس می توانند با محتوای خوب و روایت گری خودشان، زائران راهیان نور را نسبت به دوران شکوهمند دفاع مقدس، آشناتر سازند.

سردار سپهر با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس را باید به نحو مطلوب و با استفاده از روش ها و ابزارهای نوین به نسل امروز منتقل کرد، گفت: تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت یکی از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است و باید بگویم که مردم، بزگرترین سرمایه ما محسوب می شوند که با شرکت در اردوهای راهیان نور، راه و مسیر شهدا را ادامه می دهند و معنویت دفاع مقدس را در خود تقویت می نمایند.

وی ادامه داد: وقتی یک زائر راهیان نور درمناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می کند، پی به جنایت های رژیم بعث عراق و حامیانش در دوران دفاع مقدس می برد و به همین دلیل می توانیم بگوییم که راهیان نور باعث دشمن شناسی و تقویت روحیه استکبار ستیزی نیز می شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه کیفیت برگزاری اردوهای راهیان نور در الویت امور قرار دارد، گفت: هر چقدر که کیفیت برگزاری اردوهای راهیان نور بالاتر برود، اثرگذاری آن بیشتر می شود و ما فقط به دنبال افزایش کمیت این اردوها نیستیم و یقینا حضور نخبگان، دانشگاهیان، دانش آموزان، فرهنگیان و چهره های علمی حوزه و دانشگاه ها در سرزمین نور، برای ما سرمایه محسوب می شود و پیامدهای مثبتی به بار می آورد.

سردار سپهر ضمن دعوت از رسانه ها برای پوشش دادن اردوهای عظیم راهیان نور که در طول سال در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار می گردد، اظهار داشت: امروزه شبکه های اجتماعی و رسانه ها، نقش اثرگذاری در انتقال پیام به مخاطبان دارند و یقینا اردوهای راهیان نور نیز یکی از مهمترین عملیات‌های فرهنگی کشور است که از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه ها می توان پیام آن را به نسل های امروزی منتقل کرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: راهیان نور باید سهم زیادی در رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما