شناسهٔ خبر: 30028039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فارس| ۷۰ درصد مراجعات مرکز ترومای جنوب کشور ناشی از تصادف است

R41382/P1336/S6,61/CT11

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ترومای شهید رجایی با اشاره به افزایش آمار تلفات فوتی و جرحی تصادفات در فارس گفت: ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز ترومای جنوب کشور ناشی از تصادف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید امیررضا مصباحی ظهر امروز در نشست خبری اظهارداشت: در هشت ماه امسال 10 هزار و 600 نفر بیمار به دلیل تصادفات در این بیمارستان پذیرش شدند که از این تعداد7 هزار و700 نفر مرد و مابقی زنان بوده‌اند که 168 نفر آنان به جراحی پیچیده پزشکی نیاز داشتند. 

وی با بیان اینکه روزانه 400 بیمار در این بیمارستان پذیرش و درمان می‌شوند، افزود: 93 درصد از بیماران قبل از 6 ساعت ابتدایی مراجعه به بیمارستان از طریق اورژانس،  اقدمات درمانی آنها مشخص می‌شود و در کمتر از 12 ساعت تقریبا 100 درصداز بیماران مراجعه‌کننده تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی با اشاره به آمار فوتی‌ها در این بیمارستان گفت: در 8 ماه 268 مورد فوتی در بیمارستان داشتیم که 175 نفر تصادفی بودند و درصد مراجعین رو به افزایش است. 70 درصد بیماران مراجعهکننده به این بیمارستان تصادفی هستند.

مصباحی با بیان اینکه 25 درصد از بیماران تصادفی  مراجعه کننده به این بیمارستان  را سرنشینان خودرو تشکیل می‌دهند بیان کرد: همچنین 21 درصد از رانندگان خودرو، 20 درصد عابران پیاده و 8 درصد دیگر نیز سرنشینان موتورسیکلت هستند که این آمار بسیار نگران‌کننده است. 

رئیس بیمارستان خیریه مرحوم امتیاز افزود:درصد بالایی از بیماران ترومایی جنوب کشور در این مرکز تعیین تکلیف و خدمات تخصصی و فوق تخصصی به آنها ارائه می‌شود. 

مصباحی افزود: به طور میانگین سالانه 6 هزار و 200 عمل جراحی ارتوپدی، بالغ بر 3 هزار جراحی در حوزه تخصصی جراحی عمومی، 1800 جراحی پلاستیک، هزار جراحی مغز و اعصاب و 800 جراحی فک و صورت در این بیمارستان انجام می‌شود.

این جراح ارتوپدی با بیان اینکه درصد مراجعین به بیمارستان شهید رجایی با توجه به نوع خدماتی که دریافت می‌کنند رو به رشد است،گفت: عمده افراد مراجعه کننده به بیمارستان رجایی گروه سنی30 تا 40 سال هستند. 

مصباحی عنوان کرد:70 درصد بیماران بستری شده در این بیمارستان را مصدومان سوانح ترافیکی هستند.

به گفته رئیس مرکز ترومای فوریت‌های پزشکی شهید رجایی این بیمارستان از سال 87 به عنوان تنها مرکز ترومای جنوب کشور فعالیت خود را آغاز و در مواقع بحرانی و ازدحام بیماران آمار ضریب اشغال تخت‌ها به 100 درصد می‌رسد. 

انتهای پیام/ ت

نظر شما