شناسهٔ خبر: 30027400 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

هواوی نوا 4 معرفی شد؛ نمایشگر با روزنه دوربین سلفی و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سونی

مبین احمدی / Huawei

صاحب‌خبر -

هواوی از مدتی پیش اعلام کرد که بود قصد دارد محصولی جدید با نمایشگر مجهز به روزنه تولید کند. گرچه سامسونگ چند روز پیش با معرفی گلکسی A8s، این گوشی را به نخستین گوشی مجهز به نمایشگر روزنه‌دار دنیا تبدیل کرد؛ اما هواوی نیز صبح امروز با معرفی محصولی جدید، به‌طور رسمی وارد این حوزه شد.

هواوی نوا ۴ جدیدترین محصول چینی‌ها است که ضمن داشتن طراحی زیبا و نمایشگر شبیه به اینفینیتی-اُ سامسونگ، از دوربینی بهره می‌گیرد که حداقل روی کاغذ، قدرت بسیار بالایی در زمینه‌ی ثبت تصاویر دارد. گفتنی است که برخی از مدل‌های این محصول با رنگ گرمادیده در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

بی‌شک یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های مربوط به هواوی نوا ۴، به محل قرارگیری دوربین سلفی آن مربوط می‌شود؛ جایی که هواوی رویکردی شبیه به سامسونگ پیش گرفته و در محصول جدیدش از نمایشگر مجهز به روزنه استفاده کرده است.

هواوی نوا 4 / Huawei Nova 4

روزنه‌ی دوربین سلفی هواوی نوا 4 تنها ۴.۵ میلی‌متر قطر دارد

در این روزنه‌ی کوچک، یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی جای گرفته که طبق ادعای هواوی، می‌تواند تصاویر را باکیفیت بسیار خوبی ثبت کند. در ضمن، ظاهرا دوربین سلفی نوا ۴، کوچک‌ترین ماژول دوربین سلفی دنیا است و تنها ۳.۵ میلی‌متر اندازه دارد.

Huawei Nova 4 در پنل جلویی‌اش از یک روزنه‌ی ۴.۵ میلی‌متری برای دوربین سلفی بهره‌ می‌گیرد که اندازه‌اش کوچک‌تر از روزنه‌ی گوشی گلکسی A8s سامسونگ است. بررسی‌های آینده مشخص خواهند کرد که این تغییر اندازه، تا چه می‌تواند روی تجربه‌ی عکاسی تاثیرگذار باشد.

آنر - که یکی از زیرشاخه‌های هواوی به‌شمار می‌آید - چند روز پیش به‌صورت رسمی از گوشی جدید خود به‌ نام ویو ۲۰ رونمایی کرد؛ در نگاه اول، شباهت‌های بی‌چون‌وچرایی بین ویو ۲۰ و نوا ۴ دیده می‌شود. صرف‌نظر از داشتن نمایشگر شبیه به اینفینیتی-اُ سامسونگ، هر دوی این گوشی‌ها از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی بهره‌مند هستند. این حسگر جدید، هم امکان عکاسی با حساسیت بالا را فراهم می‌سازد و هم گسترده‌ی دینامیکی چهار برابر وسیع‌تر از حسگرهای عادی را ارائه می‌دهد. 

هواوی نوا 4 / Huawei Nova 4

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Huawei Nova 4 حداقل روی کاغذ، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد

چون فعلا تصویری از پنل پشتی آنر ویو ۲۰ منتشر نشده، دقیقا نمی‌دانیم که این محصول به چند دوربین اصلی مجهز شده؛ با این‌حال، هواوی اعلام کرده است که نوا ۴ از سه دوربین اصلی بهره می‌گیرد.

چینی‌ها قصد دارند نوا ۴ را در دو مدل روانه‌ی بازار کنند، مدل پایه به‌جای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، از دوربین اصلی ۲۰ مگاپیسلی بهره می‌گیرد و قیمت پایین‌تری دارد. دیگر دوربین‌های پشتی این گوشی شامل یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی واید با زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه به‌همراه یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق به‌منظور ثبت افکت بوکه هستند.

در کنار این موارد، هواوی نوا ۴ به تراشه‌ی کرین ۹۷۰ مجهز شده است. در مقایسه متوجه می‌شویم که آنر در گوشی ویو ۲۰ از تراشه‌ی جدیدتر کرین ۹۸۰ استفاده کرده است. هواوی پیشتر در گوشی‌هایی مثل پی ۲۰ پرو هم از کرین ۹۷۰ استفاده کرده بود. 

هواوی نوا 4 / Huawei Nova 4

نوا ۴ هواوی به نمایشگر ۶.۴ اینچ با وضوح تصویر ۲۳۱۰x۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. در ضمن، این گوشی از ۸ گیگابایت رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند و در چهار رنگ مشکی، سفید، قرمز و آبی شفقی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. 

در پنل پشتی این دستگاه شاهد حضور حسگر اثر انگشت هستیم، در ضمن هواوی در گوشی جدیدش از باتری ۳٬۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است که می‌تواند شارژدهی مناسبی داشته باشد.

هواوی نوا 4 / Huawei Nova 4

به‌علاوه، کاربر می‌تواند این گوشی را از طریق درگاه USB-C با استفاده از شارژر سریع ۱۸ واتی، شارژ کند. این گوشی همچنین از سیستم‌عامل اندروید ۹ پای با جدیدترین نسخه از رابط کاربری EMUI استفاده می‌کند.

مدل پایه‌ی نوا ۴ با ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه می‌شود. مدل پیشرفته‌تر این گوشی به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی جدید سونی مجهز شده است و ۴۰ دلار قیمت بالاتری دارد. عرضه‌ی این گوشی ابتدا در چین و سپس در هند و اروپا، آغاز خواهد شد.

شما کاربران محترم می‌توانید برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی هواوی به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید؛ در این بخش از سایت می‌توانید ضمن اطلاع از مشخصات فنی گوشی‌های دیگر شرکت‌ها نظیر سامسونگ و اپل، به مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر بپردازید.

بیشتر بخوانید:

هواوی در دو سال اخیر 65میلیون گوشی از سری Nova فروخته است
هواوی تا ۴ دی ماه به رکورد عرضه ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ دست پیدا می‌کند
هواوی در پنج سال آتی دو میلیارد دلار در زمینه امنیت سایبری هزینه می‌کند
هواوی پی 30 و پی 30 پرو با بریدگی بالای نمایشگر قطره‌ای‌شکل معرفی می‌شوند
بررسی میت 20 هواوی

نظر شما