شناسهٔ خبر: 30027271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون پارلمانی رئیس جمهور در همدان: دولت برای کاهش آثار تحریم‌ها به کمک مردم نیاز دارد

R41405/P1336/S6,75/CT11

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: مهمترین هدف کنونی دولت، کاهش آثار تحریم‌هاست که تحقق آن نیازمند همکاری و یاری‌رسانی مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تویسرکان حسینعلی امیری ظهر امروز در آئین بزرگداشت شهید مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد اجماع جهانی برای ایران هراسی و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم که کشور ما را ذیل فصل هفت سازمان ملل قرار داد.

وی افزود: بر اساس قوانین سازمان ملل، کشوری که در ذیل فصل هفت قرار می‌گیرد، تهدیدی بر جامعه بین الملل تلقی می‌شود و کشورهای عضو سازمان ملل می‌توانند علیه این کشور جنگ نظامی راه بیندازند.

امیری با اشاره به اینکه با تدابیر رهبر معظم انقلاب، مقاومت مردم، تلاش‌های رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته‌ای از ذیل فصل هفت سازمان ملل خارج شدیم تصریح کرد: این اولین باری بود که یک کشور بدون مداخله نظامی از قرار گرفتن در ذیل فصل هفت خارج شد.

وی ابراز کرد: اکنون مهمترین اولویت‌های دولت، ایجاد اشتغال، توجه به معیشت مردم و کاهش آثار تحریم‌ها و توسعه کشور است که البته این بار نه از سوی جامعه جهانی بلکه از طرف آمریکا اعمال می‌شود.

امیری تصریح کرد: اکنون آمریکا مورد تقبیح دیگر کشورهای جهان قرار می‌گیرد و دنیا به صلح خواهی و حقانیت ملت ایران پی برده است.

وی تاکید کرد: در مسیر توسعه کشور همگی باید به وحدت و همدلی فکر کنیم و گرایش‌های سیاسی، و جناحی و مباحث قومی و قبیله‌ای مطلقاً مطرح نباشد.

امیری گفت: امروز هر صدایی که بوی تفرقه افکنی از آن بیاید، در زمین دشمن بازی می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: اکنون غیر قابل اعتماد بودن آمریکا برای همه ثابت شده و برای عبور از تحریم‌ها و توسعه کشور باید بیش از پیش با وحدت و همدلی در کنار هم باشیم.

وی همچنین با اشاره به شخصیت کم نظیر و اثر گذار آیت الله شهید محمد مفتح گفت: این شهید بزرگوار تلفیقی از مجاهدت‌های علمی، تفکرات بزرگ انقلابی و فرهنگی آینده نگری هوشمندانه بود که از وجود اساتید بزرگی همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی(ه) و علامه طباطبایی بهره‌های زیادی برده بود.

امیری اظهار داشت: شهید مفتح یک الگوی اثر بخش در تعریف انسان الهی است که دشمنان ملت و نظام ایران نتوانستند ایشان را تحمل کنند.

وی با اشاره به توانمندی و وحدت تیم اجرایی و مدیریتی دولت و نمایندگان مجلس در استان همدان و شهرستان تویسرکان تاکید کرد: اکنون بستر برای توسعه زیر ساختی استان همدان و شهرستان تویسرکان فراهم است و بدون تردید شاهد توسعه استان همدان و شهرستان تویسرکان خواهیم بود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما