شناسهٔ خبر: 30027188 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یحیی رویدل با «خارج از مرز» به دیلمان می آید

نمایشگاه «خارج از مرز» با نمایش مجموعه ای از آثار « یحیی رویدل» در گالری دیلمان برپا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایشگاه «خارج از مرز» سومین نمایشگاه انفرادی یحیی رویدل است که از ۳۰ آذر  تا ۱۲ دیماه در گالری دیلیمان برپا می شود. مجموعه «خارج از مرز» دومین نمایشگاه گالری دیلمان است که به نمایش آثار یحیی رویدل می‌پردازد.

 

مجموعه «خارج از مرز» در ادامه مجموعه پیشین یحیی رویدل با عنوان «گراند» است که در گالری ثالث به روی دیوار رفت. آثار او در صدد ایجاد لحنی شخصی است که با نظامی سمبولیستی پیوند خورده است. ارتباط بین کرگدن، زن و عناصر تکنولوژیکی.

 

 

جاوید رمضانی درباره آثار یحیی رویدل  می نویسد: «به واقع تقابل انگیزه‌های رمانتیک و نظام واقع‌گرایانه آگاهی انسانی، محور شناخت هستی از زاویه دید نقاش می‌باشد. رویدل در گذر از نمایشگاه‌های گذشته خود، سعی در ارائه ساختار ذهنی پیچیده‌تری دارد، ساختاری که سعی در داخل نمودن تجربه زیست هنرمند در زیبایی‌شناسی او را آشکار می‌کند.تصور حضور کردگدن در یک موزه ادوات پروازی تقابل دو متن است که روابط بینامتنی گسترده‌ای را حاصل می‌کند. رویارویی عناصر پرواز و سکون، رویا و خشونت، سنگینی و سبکی، تهاجم و تفاهم، چینش روابط عقلانی و نشانه‌ای سویه مفومی این نمایشگاه است، که همراه با تکنیک قابل توجه نقاش، تجربه زیبایی‌شناسانه مطبوعی برای مخاطبان حاصل می‌نماید.»

 

یحیی رویدل متولد ۱۳۶۷  و تحصیلات هنری خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته گرافیک و نقاشی به اتمام رسانده است، وی  تا کنون سه نمایشگاه انفرادی و بیش از۱۵ نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «خارج از مرز» می توانند به گالری دیلمان در خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی شماره ۵۰ مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22875636  تماس حاصل کنند.

نظر شما