شناسهٔ خبر: 30026891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| اردوهای جهادی بسیج نهاوند در ۳ روستای بخش زرین دشت برگزار شد

R41405/P1336/S6,75/CT1

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: به همت حوزه مقاومت بسیج دانشجویی و بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی نهاوند اردوهای جهادی بسیج نهاوند در سه روستای بخش زرین دشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ کامران کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: این اردو در روز جمعه 23 آذر ماه به مدت یک روز و به همت حوزه مقاومت بسیج دانشجویی و بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی نهاوند برگزار شد.

وی تصریح کرد: این اردو در قالب خدمات پزشکی، آموزشی و سلامت انجام شد و شامل ویزیت رایگان پزشک عمومی، کلاس‌های بهداشت فردی و اجتماعی، تست سلامت قند خون و فشار خون، آموزش CPR و مشاوره روانشناسی بوده که در روستاهای توانه، بالاجوب و جعفرآباد برگزار شد.

کریمی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون در چند مرحله و در مناسبت‌های مختلفی از جمله رزمایش عاشورایی محمد رسول‌الله(ص)، هفته بسیج و غیره گروه‌های جهادی برای خدمات رسانی به مناطق محروم و روستاهای شهرستان اعزام شدند.

وی عنوان کرد: در تاریخ 20 شهریور ماه امسال و هم‌زمان با شروع زرمایش عاشواریی محمد رسول‌الله(ص) جهت محرومیت‌زدایی 25 گروه جهادی خدمات‌ رسان به مناطق محروم و حاشیه‌ایی نهاوند اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: این 25 گروه جهادی با استعداد 250 نفر از اقشار مختلف بسیجی شهرستان به مناطق حاشیه‌ایی و محروم شهر نهاوند، گیان، فیروزان و برزول اعزام شدند.

کریمی با اعلام اینکه امسال در هفته بسیج نیز 15 گروه در قالب اردوهای جهادی برای خدمات رسانی به مناطق محروم نهاوند اعزام شدند، تصریح کرد: این گروه‌های جهادی از اقشار مختلف بسیجیان شهرستان هستند که در مناطق محروم و حاشیه‌ایی شهرستان به اقداماتی از قبیل فعالیت‌های عمرانی،‌ محرومیت زدایی، فعالیت‌های آموزشی، پزشکی و غیره می‌پردازند.

وی افزود: گروه‌های جهادی پزشکی و بهداشتی به صورت رایگان در مناطق محروم و‌روستاها خدمات می‌دهند و ضمن این‌که خدمات آموزشی و عمرانی از جمله ساخت و مرمت خانه‌های محرومان، پروژه‌های آب‌رسانی و رسیدگی به مدارس حاشیه شهرها با مرمت، تعمیرات و رنگ آمیزی و نشاط‌آور کردن کلاس‌های درس برای مهرماه نمونه‌ای از این خدمات انجام شده است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما