شناسهٔ خبر: 30026759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشارکت ۱۸۶ دانش آموز خراسان شمالی در طرح استعداد یابی تنیس روی میز

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از مشارکت ۱۸۶ دانش آموز دختر دوره اول ابتدایی درجشنواره استعداد یابی تنیس روی میز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن لنگری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای طرح استعدادیابی ، نقش خانواده‌ها محوری است و این نوع نگرش به رونق و توسعه ورزش تنیس روی میز دانش آموزان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سومین دوره اجرای طرح استعداد یابی با استقبال بیشتری همراه شده ، اظهار کرد: در دوره‌های پیش جشنواره استعدادیابی با حضور حدودا ۲۰ نفر پیگیری می‌شد ، اما این دوره به خاطر تبلیغات و اطلاع رسانی که در مدارس انجام شد آمار به ۱۸۶ نفر رسید.

لنگری با اشاره به این که مسئول انجمن تنیس روی میز دختران آموزش و پرورش استان مسئولیت برگزاری این طرح را بر عهده داشت ، افزود: هدف از اجرای طرح، استعدادیابی ورزشکاران مستعد و شناسایی و هدایت آن‌ها به این رشته ورزشی است.

وی با بیان این که در این جشنواره تست‌های مهارت ، چابکی ، سرعت و دقت مورد سنجش قرار می‌گیرد ، گفت: در اجرای طرح استعدادیابی دانش آموزان و خانواده هایشان به این ورزش راکتی گرایش پیدا کرده و میل و رغبت برای فعالیت در این رشته ورزش دو چندان شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: کلاس‌های ارتقاء داوری و مربیگری نیز از درجه ۲ به ۳ جزء برنامه‌های پیش روی این انجمن به شمار می‌رود و در ۱۴ و ۱۵ آذر ماه کلاس ارتقاء داوری برگزار شد و هفته آینده بنا است تا کلاس‌های ارتقاء مربیگری تنیس روی میز ۲ به ۳ نیز برگزار شود.

لنگری به استعداد و پتانسیل دانش آموزان تنیس روی میز استان اشاره و افزود: دانش آموزان خراسان شمالی ظرفیت و پتانسیل بالایی دارند به صورتی که تقریبا هر ساله در این رشته اعزام به رقابت کشوری داریم و سال گذشته دانش آموزان ۱۰ تا ۱۲ سال در رنکینگ خود توانستند به یک شانزدهم کشور راه پیدا کنند و از سویی کمبودی نداریم و بستر این ورزش در استان و شهرستان‌ها مهیا است.

انتهای پیام / ب


استقبال دانش آموزان خراسان شمالی از طرح استعداد یابی تنیس روی میز

نظر شما