شناسهٔ خبر: 30026427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان:

رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایجاد اتحاد و امنیت پایدار در کشورهای منطقه است

دهرویه گفت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام القری جهان اسلام ایجاد اتحاد و امنیت پایدار در کشورهای منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، مهدی دهرویه در همایش اشتغال اتباع خارجی که با حضور ادارات متولی اقامت، اشتغال و تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: ما در ساماندهی اتباع خارجی علاوه بر تاکید بر ورود، خروج، اقامت و اشتغال قانونی سعی بر بازگشت تدریجی و داوطلبانه و کاهش آمار آنان در استان داریم.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان تصریح کرد: ساماندهی و اخراج اتباع غیرمجاز از ناتوانی جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه بدلیل عدم وجود شرایط زندگی امن و پایدار در برخی از کشورهای همسایه و رافت اسلامی، انسداد کامل مرزها امکان پذیر نمی باشد ولی این بدان معنا نیست که با اشتغال غیرمجاز برخورد نشود.

 

وی اظهار داشت: انتظار ما از متولیان اشتغال بویژه تیم های بازرسی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی این است تا با اثربخشی بازرسیها، ناامن کردن حوزه اشتغال غیرمجاز و اعمال قانون کارفرمایان متخلف راه بر سوء استفاده های تعدادی افراد سودجو بسته شود.

 

دهرویه افزود: با توجه به شرایط استان امکان افزایش رشد نامتعارف جمعیتی و کلونیهای پنهان اقوام اتباع خارجی، برخورد قانونی یکی از راهکارهای مقابله با رشد و نفوذ افکار سلفی و تکفیری در استان خواهد بود و رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام ایجاد اتحاد و امنیت پایدار در کشورهای منطقه است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در بیان مشکلات و معضلات اشتغال غیرمجاز، گفت: عدم رعایت استانداردها در اشتغال اتباع خارجی می تواند تبدیل به معضلی در حوزه اشتغال شود، مجوز اشتغال به منزله شناسنامه کاری فرد است چرا که تبعه خارجی دارای مجوز اشتغال با دریافت بیمه تامین اجتماعی می تواند علاوه بر استفاده از مزایای تعریف شده، از سوء استفاده برخی از کارفرمایان سودجو که بدنبال کارگر ارزان هستند جلوگیری کند. 

 

مازندرانی افزود: در آینده ای نزدیک با موجی از تحصیلکردگان خارجی نیز روبرو هستیم که در صورت عدم رعایت و اصلاح قوانین دچار بحران اشتغال خواهیم شد.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز با تاکید بر آمادگی جهت پوشش حداکثری اتباع خارجی در استان از امکان حضور مامورین تامین اجتماعی در تیم های بازرسی اشتغال اتباع خارجی خبر داد و اظهارامیدواری کرد: با تعامل و همکاری بین دستگاهها و ادارات متولی، اشتغال قانونمند و بیمه در میان آحاد مردم بویژه کارفرمایان تبدیل به فرهنگ شود.

 

نظر شما