شناسهٔ خبر: 30025844 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست شهر فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد

کاهش ۱۵ درصدی پروازهای فرودگاه امام از ابتدای امسال

71474

سرپرست شهر فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۵ درصد از پروازهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، علی رستمی در نشست خبری، اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته با وجود تلاشهایی که تحریم ها برای توقف و یا ضربه وارد کردن به پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) داشتند، اما خوشبختانه هنوز تعداد زیادی از ایرلاین‌ها در این فرودگاه فعال هستند و هر چند که تعداد پروازهای ما قدری کاهش یافته است، اما نسبت به آینده خوش بین بوده و حداکثر تلاشمان را به کار خواهیم بست.

به گفته وی، در طول این مدت هفت ایرلاین خارجی اعلام کردند که فعلا پروازهایشان را به فرودگاه امام خمینی (ره) متوقف می‌کنند،  ولی باید این موضوع را مد نظر قرار داد که تعدادی از این ایرلاین ها مربوط به کشورهایی می‌شود که دو شرکت شان در ایران مشغول به کار بوده و از این رو توقف پروازها آنها به معنی توقف پرواز در مسیرهای بین‌المللی نیست.

سرپرست شهر فرودگاه امام خمینی (ره) در ادامه‌ درباره امکان برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز، اظهار کرد: فرودگاه امام ظرفیت مناسبی برای این پروازها دارد. ما از سویی باید خلا پروازی به تهران در ساعات نیمه شب تعطیلی فرودگاه مهر آباد را جبران کنیم و از سوی دیگر نیز تلاش کنیم تا مسافرانی که قصد پرواز خارجی دارند را به جای فرودگاه مهر آباد وارد فرودگاه امام کنیم تا با زمان کمتری به سمت مقصد نهایی خود حرکت کنند.

رستمی ادامه‌ داد: فرودگاه امام در موقعیت جغرافیایی مطلوبی قرار دارد که می‌تواند مسافران بسیاری از شهرها را در خود جای دهد. امیدوارم با افتتاح ترمینال "سلام" ظرفیت بیشتری در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم برای پروازهای داخلی نیز با قدرت برنامه‌ریزی کنیم.

در ادامه‌ این نشست رحمت الله مه آبادی، رییس شرکت فرودگاه های کشور نیز درباره چگونگی استفاده از ظرفیت های فرودگاه های کوچک، گفت‌: طبق قانون ششم توسعه ما اجازه تاسیس فرودگاه جدیدی را نداریم، اما برای ما اهمیت زیادی دارد که از ظرفیت فرودگاه‌های کوچک در مناطق کم برخوردار استفاده زیادی کنیم.

وی اضافه کرد: آمارهای سال جاری نشان می‌دهد که ۱۰ فرودگاه کوچک توانسته اند عملکرد پروازی خود را افزایش داده و در مسیر توسعه حرکت کنند. ما باید تلاش کنیم تا عدالت جغرافیایی لازم را در تمامی این فرودگاه ها فراهم کنیم و در این زمینه  فرودگاه های نسل سوم اهمیت زیادی دارند.

رییس شرکت فرودگاه های کشور در ادامه‌  و با بیان این که هوشمند سازی فرودگاه ها به عنوان یک عامل مهم در توسعه فرودگاه های کشور نقش آفرینی کرده، در این باره توضیح داد: در سه سال گذشته نوسازی سامانه های فرودگاهی در دستور کار قرار گرفته است و تلاش ما بر این  بوده است که با استفاده از فناوری اطلاعات نسبت به هوشمند کردن این فرودگاه ها اقدام کنیم. ما راهی جز استفاده از توان داخلی برای پیگیری برنامه‌هایمان نداریم و در این مسیر حرکت شرکت فرودگاه ها ادامه‌ خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما