شناسهٔ خبر: 30025637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

R1491/P1014143/S2,25/CT12

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها گفت: در نود و نهمین نشست مواد مرتبط با درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و اختیارات شوراها در وضع عوارض و درآمدهای محلی در " لایحه مالیات بر ارزش افزوده" و همچنین لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نود و نهمین نشست "مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران" به میزبانی شهرداری کلانشهرتهران روز سه شنبه 27 آذر ماه برگزار می‌شود. کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها با اعلام این خبر گفت : در این نشست  پیروز حناچی شهردار تهران و شهرداران 14 کلانشهر کشور به همراه مرتضی الویری - رئیس شورای عالی استانها نسبت به بررسی مواد مرتبط با درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و اختیارات شوراها در وضع عوارض و درآمدهای محلی در " لایحه ی مالیات بر ارزش افزوده" و همچنین لایحه بودجه سال 98 کل کشور به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

مرادی با بیان اینکه با پیگیری و هماهنگی‌های به عمل آمده بین دبیرخانه کلانشهرها ،مجمع روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها با ریاست شورای عالی استانها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر شده است که کمیسیون اقتصادی در موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده بازنگری و اصلاحاتی را اعمال کند، افزود: ابقاء عوارض شهرداری‌ها و دهیار ی‌ها ( از 3 درصد به 4 درصد) ، اعطای اختیار وضع عوارض بر دارایی‌های غیر منقول از جمله وضع عوارض بر ساختمان، مستحدثات ، تاسیسات شهری ، تابلو و تبلیغات شهری ،ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری، استفاده خودروها از بزرگراههای شهری و ... از جمله موارد قابل بازنگری و اصلاح است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با برپایی این نشست زمینه ای برای همکاری و هماهنگی بیش از پیش شورای عالی استانها و شهرداری‌ها با نمایندگان مجلس در تامین و دفاع از حقوق قانونی مدیریت شهری در قانون بودجه و سایر قوانین فراهم شود.

شهرداران کلانشهرهای تهران ، مشهد ، اصفهان ، تبریز ، شیراز ، قم ، کرج ،اهواز ، کرمانشاه ، ارومیه ، رشت ،زاهدان ،همدان ،کرمان و اراک اعضای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران را تشکیل می دهند و شهردار تهران نیز دبیر کلی این مجمع را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما