شناسهٔ خبر: 30025575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

انتقاد فرماندار از وضعیت زیرساخت های مخابراتی تهران

فرماندار شهرستان تهران گفت: پایتخت از ضعیف ترین خدمات زیرساختی برخوردار است و حتی در برخی نقاط امکان پوشش شبکه مخابراتی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -
undefined
ایرنا - عیسی فرهادی دیروز در نشست شورای اداری شهرستان تهران افزود: در برخی نقاط شهر تهران پوشش مخابرات 100 درصدی نیست و این موضوع در انتخابات سال 94 و 96 هم مشکل ساز شد. از اکنون باید برای رفع مشکل پوشش خدمات مخابراتی برنامه ریزی و اقدام کرد.کمتر محله ای در سطح شهر تهران وجود دارد که با مشکل نبود امکان خرید پست مخابراتی مواجه نباشد.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان تهران هم در ادامه به وجود هزار و 400 کیلومتری فیبر نوری بدون استفاده در شهرداری تهران پرداخت و گفت: بهره گیری از این ظرفیت به هماهنگی میان مخابرات و مدیریت شهری نیاز دارد و هزینه بسیار سنگینی هم برای آن انجام شده است.
غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران هم با گلایه از موازی کاری در تهران تصریح کرد: مدیران استانی یا شهرستانی با مدیریت شهری تهران هرگز با هم ننشسته اند تا هماهنگی داشته باشند؛ اکنون در حوزه مخابرات فقط به دلیل نداشتن همکاری شهرداری با مخابرات و صادرنشدن مجوزهای مورد نیاز، ضعیف ترین زیرساخت استان را داریم.
علی ملک جعفری مدیرکل مخابرات استان تهران هم گفت: اکنون در سطح استان تهران 22 کیلومتر فیبر نوری و 14 هزار و 500 کیلومتر کابل مسی وجود دارد و اجرای آنها بر اساس یک روال مهندسی بوده است.
وی با بیان اینکه سرقت کابل های فیبر نوری یکی از مشکلات این زیرساخت در شهر تهران است، به نبود همکاری با مدیریت شهرداری در اجرای زیرساخت های مخابراتی در سطح پایتخت پرداخت.
ملک جعفریان گفت: هزینه های بالایی که شهرداری می طلبد و ممانعت های بالایی که برای اجرای طرح های وجود دارد، در اصل به مانعی در برابر توسعه صنعت سبز مخابرات تبدیل شده است.
مدیرکل مخابرات استان تهران گفت: یک شرکت تخصصی مانند مخابرات می تواند زیرساخت های مناسبی را در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شرکت ها و نهادهای مختلفی قرار دهد تا بتوانند از این ارتباطات و فناوری اطلاعات که یک بستر امن است، استفاده کنند. 

نظر شما