شناسهٔ خبر: 30025572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار کرج:

کرج با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مواجه است

کرج - شهردار کرج فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهر دانست و گفت: استفاده از فنّاوری برتر در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر کمالی زاده ظهر دوشنبه در سومین همایش مدیریت حمل‌ونقل شهری، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بحث حمل‌ونقل است.

وی اضافه کرد: یکی از چالش‌های شهر کرج در سال گذشته بارش برف در ساعت پیک ترافیکی بود که فرصت خدمات‌رسانی به شهروندان را با مشکل مواجه کرد.

شهردار کرج گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات تردد عابران پیاده وظیفه مجموعه مدیریت شهری کرج است که درصد هستیم بهترین عملکرد را به منصه ظهور بگذاریم.

کمالی زاده فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر کرج دانست و گفت: استفاده از فنّاوری برتر در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی بهترین راه برای رفع مشکلات کنونی تردد شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد شهر هوشمند و بسترسازی لازم در این خصوص کاهش تقاضای سفر شهروندان را به همراه دارد، گفت: ۷۰ هزار صنف در کرج وجود دارد، در حالی باید به ازای هر ۴۰ نفر یک صنف در شهر وجود داشته باشد که این امر در کرج به ازای هر ۸ نفر برآورد شده است.

شهردار کرج در بخش دیگری بابیان اینکه مراکز خرید خارج از شهر در کرج وجود ندارد، گفت: تمام مراکز در محدوده شهری تعریف‌شده که این مهم به ترافیک دامن زده است.

کمالی زاده با تأکید بر اینکه بحث توسعه حمل‌ونقل ریلی مهم‌ترین چشم‌انداز ۱۰ ساله مجموعه مدیریت شهری کرج است، گفت: اتوبوس‌ها باید در مکان تعیین‌شده برای سوار و پیاده کردن مسافران اقدام کنند.

وی توسعه و ترویج فرهنگ درست رانندگی را الزامی و حائز اهمیت دانست، گفت: ضابطه‌ای برای چیدمان کاربری‌ها در شهر وجود ندارد، بایستی مبحث مهم «آی.تی.اس» در سطح شهر توسعه داده شود.

نظر شما