شناسهٔ خبر: 30025232 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

بازیکنانی که بعد از فرهاد مجیدی پیراهن شماره ۷ استقلال را پوشیدند فقط یک نیم‌فصل دوام آوردند

هفتِ بی‌وفا

سراغ شماره 7 نروید، نه به دلیل خرافات و نه به دلیل اینکه نیومایر و این بازیکن و آن بازیکن با شماره 7 موفق نشدند. سراغ این شماره نروید به دلیل فشار روحی و روانی‌ای که به صاحب این شماره وارد می‌شود و توقعاتی که از همان ابتدا به‌وجود می‌آورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، صبح روز گذشته با خبر جدایی نیومایر و گرو، دو خارجی جنجالی نیم‌فصل اخیر استقلال آغاز شد. می‌گفتند شماره 7 استقلال بعد از مجیدی به هیچ بازیکنی وفا نخواهد کرد. می‌گفتند بعد از فرهاد، پیراهنش برای بقیه بدیمن و بدشگون است و از این دست صحبت‌ها که در ابتدا کسی آن را باور نمی‌کرد. حالا چهارمین شماره 7 هم بعد از یک نیم‌فصل از استقلال جدا شد تا نشان دهد شاید فرهاد بعد از رفتن، برکت را با خود از پیراهنش برده باشد.


 سکانس اول: فرهاد رفت!

چند دقیقه پایانی بازی استقلال و مس کرمان، تحت تاثیر فرهاد مجیدی، کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران بود؛ جایی که وقتی قرار شد فرهاد مجیدی جای خود را به علیرضا واحدی‌نیکبخت بدهد، او به شایعات لباس واقعیت پوشاند و خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کرد.

چند روزی بود که ماجرای خداحافظی کاپیتان استقلال، نقل رسانه‌ها بود و مدیران و مسئولان استقلال در مصاحبه‌های پی در پی یا آن را تکذیب یا از آن اعلام بی‌اطلاعی می‌کردند؛ اما سرانجام این دقیقه 89 بازی معوقه استقلال و مس بود که مجیدی، طرفداران استقلال را شوکه کرد و پس از اجازه گرفتن از امیر قلعه‌نویی به گوشه زمین رفت و با بوسیدن پیراهن استقلال، رسما خداحافظی خود را از دنیای فوتبال پس از 23 سال بازی اعلام کرد.

فرهاد مجیدی پیش از این در هفتم مهر 1391 نیز با انتشار نامه‌ای، از فوتبال خداحافظی کرده بود؛ اما در 28 آذر 1391 با بستن قرار‌دادی یک‌سال و نیمه، بار دیگر به استقلال پیوست، ولی درحالی که هنوز از مدت زمان قرارداد او مانده بود، در میان بهت هواداران استقلال از فوتبال خداحافظی کرد. او یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال بود که در چند سال اخیر به نماد باشگاه این تیم بدل شده و عمده شهرتش را مدیون بازی‌ها و گل‌هایش در برابر پرسپولیس است. شماره 7 استقلال درنهایت با ساخت نماد چهار برای هواداران استقلال و بوسیدن چهار‌گوشه زمین از فوتبال خداحافظی کرد.

 سکانس دوم: اولین قربانی شماره 7

سال‌ها بود پیراهن شماره 7 دراختیار بازیکن محبوب استقلالی‌ها قرار داشت و حتی بعد از خداحافظی این بازیکن هم کسی این شماره را برای خود برنداشته بود تا این شایعه رقم بخورد که ممکن است شماره 7 برای همیشه بایگانی شود. بعد از حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت رهبری استقلال، او تصمیم گرفت این پیراهن را بعد از سه فصل به یکی از بازیکنان تحویل بدهد که سرانجام با اعلام رسمی کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر، بختیار رحمانی به‌عنوان وارث و صاحب جدید پیراهن شماره 7 انتخاب شد.

نکته جالب اینکه درهمان زمان و با اعلام این خبر مجیدی بازیکن محبوب و سرشناس سال‌های گذشته استقلال، آخرین پستی که روی صفحه اینستاگرام خود گذاشت، تصویری بود با پیراهن شماره 7 استقلال که می‌توانست معنی خاصی در قبال تصمیمات اخیر کادر فنی آبی‌ها داشته باشد.

با این حال بختیار رحمانی خیلی در استقلال دوام نیاورد تا اولین قربانی شماره 7 باشد. هافبک سابق تراکتورسازی که برای پشت‌سر گذاشتن دوران سربازی راهی این تیم تبریزی شده بود، در ادامه با دریافت کارت پایان‌خدمتش راهی استقلال شده بود و درحالی که از او به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی نقل و انتقالات نام برده می‌شد نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود به‌جا بگذارد و نیمکت‌نشینی‌ها باعث شد تصمیم به جدایی از این باشگاه بگیرد.

 سکانس سوم: 3 ناکام دیگر

بعد از یک فصل شماره 7 به یک جنوبی رسید و این‌بار حسن بیت‌سعید شماره 7 استقلال را برتن کرد، پیراهنی که سال‌ها بر تن فرهاد مجیدی بود و بعد از او تنها بختیار رحمانی این پیراهن را انتخاب کرد که البته در نیم‌فصل حضورش هرگز در استقلال موفق نبود. حسن بیت‌سعید، مهاجم تیم فوتبال استقلال فصل گذشته پس از روزها نیمکت‌نشینی درنهایت بعد از نیم‌فصلی ناموفق، قرارداد خود را با آبی‌پوشان فسخ کرد و راهی فولاد شد تا در ادامه فصل باز هم شماره 7 استقلال بی‌صاحب باقی بماند.

در ادامه همین فصل تیام به استقلال آمد اما از آنجایی که بیت‌سعید پیراهن شماره 7 را در لیگ پوشیده بود، در لیگ شماره 25 به تیام رسید اما پیراهن معروف استقلال در آسیا بر تن بازیکن سنگالی رفت. به جرأت می‌توان تیام را موفق‌ترین شماره 7 استقلال بعد از فرهاد نامید اما این پیراهن درنهایت به این بازیکن هم وفا نکرد و درحالی که استقلال با تیام در آستانه تاریخ‌سازی قرار داشت، بازیکن سنگالی از این تیم جدا و راهی امارات شد.

در ادامه نیومایر به استقلال آمد و او هم هیچ‌گاه توقعات را برآورده نکرد تا آخرین بازیکن ناکام با پیراهن شماره 7 استقلال باشد!

 سکانس آخر: 7 لعنتی!

سراغ شماره 7 نروید، نه به دلیل خرافات و نه به دلیل اینکه نیومایر و این بازیکن و آن بازیکن با شماره 7 موفق نشدند. سراغ این شماره نروید به دلیل فشار روحی و روانی‌ای که به صاحب این شماره وارد می‌شود و توقعاتی که از همان ابتدا به‌وجود می‌آورد. نفرین شماره‌های مقدس شاید وجود داشته باشد و شاید هم نه، اما فشار روحی و روانی حتما وجود دارد. نیومایر و بقیه به سراغ شماره‌ای رفتند که نه‌تنها به دلیل متعلق بودن به فرهاد مجیدی حساسیت‌برانگیز بود که علاوه‌بر آن همه منتظر بودند تا بازیکن خارجی استقلال هم راه قبلی‌ها را برود و قدم به قدم مسیر آنها را با هم مقایسه می‌کردند، مسیری که درنهایت به یک خروجی رسید. در خروج از استقلال!

 

* نویسنده : محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق روزنامه‌نگار

نظر شما