شناسهٔ خبر: 30025198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر راه در نمایشگاه صنایع دریایی:

تحریم‌ها نمی‌تواند مانع رشد و بالندگی ایران در حوزه دریا شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران،گفت: تحریم ها در گذشته و امروز نمی تواند مانع رشد و بالندگی ایران اسلامی در حوزه دریا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دریایی ایران در جزیره کیش، گفت: این رویداد فرصتی مناسبی برای نمایش توانمندی های داخلی در حوزه دریا و آشنایی بیشتر با توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریاست.

وی با اشاره به دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: تحریم ها در گذشته و امروز نمی تواند مانع رشد و بالندگی ایران اسلامی در حوزه دریا شود ، کشور ما ظرفیتهای بالقوه و ویژه ای دارد و حذف این قابلیت ها توهمی برای کشورهای منطقهای و یا فرامنطقه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مخالفت سازمانهای بین المللی و کشورهای مختلف با تحریمهای آمریکا علیه ایران، اظهارداشت: امروز بسیاری بر حقانیت ایران و ناعادلانه بودن تحریمهای یک جانبه علیه ایران اذعان دارند، البته ایران اسلامی می تواند همانند گذشته محدودیت ها را پشت سر گذاشته و بر رشد و توسعه پایدار خود ادامه دهد.

راستاد ادامه داد: روند توسعه، فعالیت و رشد ۵ درصدی صادرات غیر نفتی نشان دهنده ظرفیت های ویژه ایران است و کشور ما با امکانات و توانمندی های که دارد می تواند نیاز های سایر کشورها همسایه را نیز تامین کند. ما ظرفیت ترانزیتی بندر چابهار را در اختیار کشورهای آسیای میانه و کشورهای دوست و همسایه قرار می دهیم .

وی در پایان با اشاره به برخی مشکلات و مسائل موجود در حوزه تجارت دریایی تاکید کرد: قطعا با همکاری ، هماهنگی و تلاش بیشتر می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

نظر شما