شناسهٔ خبر: 30025195 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

6 نفر در میلک هیرمند دچار مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی شدند

زاهدان - ایرنا - رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: 6 نفر از اعضای یک خانواده در روستای میلک شهرستان هیرمند دچار مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونواکسید کربن شده بودند که با حضور تیم امداد از مرگ حتمی نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

دکتر غلامعلی رفعت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با اورژانس 115 در ساعت 19:39 دقیقه یکشنبه شب مبنی بر گاز گرفتگی یک خانواده در روستای میلک شهرستان هیرمند تیم امدادی این مرکز با یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام و کار درمان را آغاز کردند.
وی ادامه داد: این افراد به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از بخاری گازی دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بودند.
وی با بیان اینکه سردرد، تهوع ، تنگی نفس و بی هوشی از جمله علایم و نشانه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است بیان کرد: مجموع مصدومان این حادثه 6 نفر بودند که در همان محل وقوع گاز گرفتگی اقدامات اولیه و کار درمان انجام و برای ادامه درمان از اعزام به مرکز اورژانس این شهرستان خودداری کردند.
وی افزود: استنشاق گاز مونوکسید کربن (CO2) به دلیل اینکه 200 بار آسان تر از اکسیژن با گلبول قرمز ترکیب می شود می تواند سریع سبب مسمومیت شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
این استان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
روستای میلک در فاصله 235 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.
9914 **6081

نظر شما