شناسهٔ خبر: 30025179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

استفاده از کارت سوخت، اول دی‌ماه اجباری می‌شود

محمدرضا اشتری / خانه ملت

صاحب‌خبر -

علی بختیار در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به ثبت‌نام کارت سوخت طی هفته‌های اخیر گفت:

مجلس و دولت درباره گزینه‌های سهمیه‌بندی، دونرخی‌کردن و گرانی قیمت بنزین تصمیم نگرفته‌اند و از سوی دیگر، سخت با موضوع قاچاق مواجه هستیم که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود. راهکاری که دولت اندیشیده و مجلس با آن با مخالفتی نداشته، این بوده که از طریق احیای سامانه کارت هوشمند سوخت مردم بتوانند بدون سهمیه‌بندی، از کارت برای تامین سوخت استفاده کنند.

 

مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبت‌نام افرادی که کارت سوخت ندارند، طی هفته‌های اخیر انجام شد؛ اضافه کرد:

باید مهلت ثبت‌نام کارت سوخت تمدید شود تا افرادی که در زمان قانونی نتوانستند ثبت‌نام کنند، برای دریافت کارت سوخت اقدام کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای عرضه سوخت در جایگاه ها وجود ندارد و قیمت سوخت افزایش نمی‌یابد؛ اظهار کرد:

پس از اجرای سامانه کارت سوخت می توان ارزیابی کرد که آیا با استفاده از کارت سوخت، قاچاق سوخت کاهش یافته و آیا راهکاری برای جلوگیری از قاچاق سوخت است یا خیر؟

شیوه ی استفاده از کارت سوخت که دولت در شرایط کنونی آن را مدنظر قرار داده، در گذشته وجود داشته و تجربه استفاده از آن نیز در کشور وجود دارد که بر این اساس اوضاع سوخت ساماندهی می‌یابد.

کارت سوخت بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این موضوع که میزان ساماندهی سوخت با احیای کارت چه میزان است به زمان نیاز دارد؛ تصریح کرد:

چند طرح دیگر برای بررسی و ساماندهی سوخت در دستورکار بررسی کمیسیون انرژی است.

بیشتر بخوانید:

روش‌های بازیابی رمز کارت سوخت خودرو
زیرساخت‌ سهمیه بندی بنزین و کارت سوخت فراهم نیست
۲۴ آذرماه؛ آخرین مهلت ثبت نام کارت سوخت المثنی
سه سناریوی پیشنهادی مرکز پژوهش‌های مجلس برای افزایش قیمت بنزین
لغو یا ویرایش اطلاعات درخواست کارت سوخت المثنی، امکان‌پذیر شد

برچسب‌ها:

نظر شما