شناسهٔ خبر: 30025116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسلیحات نظامی روسیه کارایی خود را در سوریه ثابت کرده‌اند

R1445/P36447/S8,89,90,1128,1414/CT10

معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد که استقرار سامانه‌های دفاع ضدهوایی روسی در خاک سوریه، نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا را مجبور کرده تا از شدت پروازهای خود در مناطق مختلف این کشور بکاهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "یوری باریسوف" معاون نخست وزیر روسیه در پایان سفر خود به سوریه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تسلیحات وفناوری‌های نظامی روسی که در جریان عملیات نظامی در سوریه مورد استفاده قرار گرفته‌اند کارایی بالا و موثر بودن خود در شرایط جنگ واقعی را به خوبی ثابت کرده‌اند.

وی یادآور شد که هواپیماها و بالگردهای واحدهای هوایی-نظامی روسی مستقر در پایگاه هوایی "حمیمیم" سوریه، به‌خاطر تلاش قابل اطمینان نیروهای مهندسی، در شبانه روز تا حتی 100 پرواز نظامی انجام می‌دهند.   

معاون نخست وزیر روسیه همچنین تاکید کرد که سامانه‌های دفاع ضدهوایی روسی که در خاک سوریه مستقر شده است، عملا سراسر آسمان این کشور را تحت پوشش دفاعی قرار داده است. به گفته وی، تنها پس از آنکه فقط یک هنگ از سامانه موشکی اس-300 به حالت آمادگی رزمی درآمد، نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا مجبور شدند شدت پروازهای خود در مناطق شمال شرق سوریه را کاهش دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما