شناسهٔ خبر: 30025090 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لغو ۲۱ پرواز فرودگاه اهواز به علت مه غلیظ

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: به دلیل وقوع پدیده مه شدید و کاهش شعاع دید در فرودگاه بین‌المللی اهواز از شب گذشته تا کنون ۲۱ پرواز این فرودگاه باطل شده است و ۳ پرواز دیگر نیز تا اطلاع ثانوی تاخیر دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا رضایی با اشاره به وقوع پدیده مه در شهر اهواز اظهار کرد: از حوالی ساعت ۱۹ شب گذشته شاهد وقوع پدیده مه شدید در شهرستان اهواز بودیم و این موضوع بر روی شرایط پرواز‌ها اثرگذار بود.

وی با اشاره به این‌که شب گذشته دید افقی در اهواز به حدود ۲۰ متر رسید، افزود: وقوع این پدیده در اهواز باعث کاهش شعاع دید و در نتیجه در شب گذشته ۱۶ پرواز فرودگاه بین المللی اهواز باطل شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان تصریح کرد: صبح امروز نیز ۵ پرواز ورودی از شهر‌های تهران و مشهد به اهواز نیز به دلیل مه غلیظ باطل شد و مسافران به دلیل شرایط جوی نامناسب نتوانستند به مقصد موردنظر خود سفر کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین ۳ پرواز دیگر به مقاصد تهران و جزیره خارک نیز به دلیل شرایط جوی تا اطلاع ثانوی تاخیر دارند. وی ادامه داد: صبح امروز دید افقی در فرودگاه اهواز حدود ۲۰ متر بوده و در حال حاضر حدود ۱۰۰ متر است و شرایط برای پرواز مناسب نیست.

بر اساس این گزارش، صبح روز یکشنبه نیز تعداد ۲ پرواز به دلیل شرایط جوی و وجود مه صبحگاهی به مقصد‌های تهران و مشهد مربوط به ایرلاین‌های آتا و ایران ایرتور باطل و تعداد پنج پرواز خروجی فرودگاه بین المللی اهواز نیز با تاخیر انجام شد.

مسوولان فرودگاه اهواز از مسافران خواستند پیش از عزیمت به فرودگاه با اطلاعات پرواز به شماره تلفن ۱۹۹ تماس گرفته و از هرگونه نوسان زمانی ایجاد شده اطلاع پیدا کنند.
تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، مشهد، کیش، عسلویه و خارک مسیر‌های پروازی از اهواز و بالعکس هستند.

نظر شما