شناسهٔ خبر: 30024667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لوله کشی در کف دریا برای قاچاق سوخت

لوله‌های قاچاق سوخت از روستا‌های ساحلی از طریق کف دریا تا محل لنج‌ها کشیده شده است.

صاحب‌خبر -
 
دریا محملی برای قاچاق؛
لوله کشی در کف دریا برای قاچاق سوخت
لوله‌های قاچاق سوخت از روستا‌های ساحلی از طریق کف دریا تا محل لنج‌ها کشیده شده است.
لوله‌های قاچاق سوخت از روستا‌های ساحلی از طریق کف دریا تا محل لنج‌ها لوله کشی شده است؛ هر شبانه روز 50 لنج و هر لنج با گنجایش 20 تا 50 هزار لیتر سوخت قاچاق می‌کنند.
گازوئیل از طریق تانکر‌های سوخت از استان فارس و دیگر استان‌ها به هرمزگان منتقل می‌شود.
مخزن‌های بزرگ 30 تا 40 هزار لیتری در حیاط برخی از خانه‌های روستایی ساحلی هرمزگان در زیر زمین تعبیه شده است که توسط تانکر‌های سوخت پر می‌شود.
سپس از این خانه‌ها تا لب دریا لوله کشی شده است؛ لوله‌های انتقال گازوئیل به طرز ماهرانه‌ای از کف دریا به محل لنج سوخت‌ها منتهی می‌شود.
<div id="video-display-embed-code_2956165" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2304356/2956165?width=350&height=250"></script></div>
مخزن هر لنج حدود 50 هزار لیتر گنجایش دارد؛ این لنج‌ها نیمه‌های شب به سوی آب‌های بین المللی حرکت می‌کنند؛ لنج‌ها سوخت‌های قاچاق را به کشتی‌های مستقر در نقطه صفر مرزی تخلیه می‌کنند.
در استان هرمزگان هر شبانه روز 50 لنج و هر کدام بین 20 تا 50 هزار لیترسوخت قاچاق می‌کنند؛ اینگونه می‌شود که روزانه میلیون‌ها لیتر سرمایه ملی کشور به تاراج می‌رود.
قاچاق روزانه حدود 40 میلیون سوخت از طریق استان‌های ساحلی و غیرساحلی ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.
 
سقوط دختر ۱۷ساله از پل جابر
دختری ۱۷ساله امروز از روی پل جابر در اصفهان سقوط کرد.
سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به حادثه سقوط از پل در اصفهان گفت: این حادثه ساعت 10 و 37 دقیقه امروز از روی پل جابر گزارش شد.
عباس عابدی افزود:این دختر جوان پس از سقوط از روی پل از ناحیه دست و پا آسیب دید.
به گفته وی مصدوم این حادثه با هوشیاری کامل به بیمارستان آیت‌الله کاشانی انتقال یافت.
 
 
سارقان تجهیزات معدن در دام پلیس
دستگیری گردانندگان باند جعل کارت‌های بانکی در مشهدفرمانده انتظامی خمین، از دستگیری سارقان تجهیزات معدن استان اصفهان با هوشیاری پلیس این شهرستان خبرداد.
دستگیری سارقان معدن اصفهان با سرعت عمل کارآگاهان شهرستان خمین شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ عزیزی افزود: اعضای این باند که اقدام به سرقت تجهیزاتی از یک معدن در شهرستان میمه اصفهان کرده بودند با سرعت عمل ماموران پلیس آگاهی شهرستان خمین شناسایی و دستگیر شدند.

اختلاس ۶ میلیارد ریالی 
دستگیری گردانندگان باند جعل کارت‌های بانکی در مشهدرئیس پلیس آگاهی هرمزگان از دستگیری سه نفر از کارمندان مالی یکی از اداره‌های دولتی هرمزگان به اتهام اختلاس ۶ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال در بندرعباس خبر داد.
سرهنگ عبدالمجید کرمی گفت: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه دریافتند متهمان سه سال پیش ۶ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال بابت خرید وسائل مورد نیاز آن اداره هزینه کرده، اما این وجه به حساب شرکت‌های پیمانکار و فروشنده واریز نشده است.
وی افزود: بانک نیز تایید کرد که وجوه چک‌ها به حساب متهمان واریز شده است.
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: متهمان به جرم خود اعتراف کرده اند.
سرهنگ کرمی افزود: قرار مناسب برای متهمان صادر شده و تحقیقات زیر نظر مقام قضایی برای دستیابی به اطلاعات بیشتر ادامه دارد.
 
گازگرفتگی پیرزنی کهنسال در نجف آباد
دستگیری گردانندگان باند جعل کارت‌های بانکی در مشهدمسمومیت با گاز منوکسید کربن در نجف آباد زنی کهنسال را راهی بیمارستان کرد.
مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: دیشب پیرزنی 84 ساله در در نجف آباد به علت رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب دودکش مسموم و با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید منظری نجف آباد منتقل شد.
غفور راستین به شهروندان توصیه کرد در فصل سرما از وسایل گرمایشی استاندارد با رعایت کردن اصول ایمنی در نصب این وسایل استفاده کنند.

دستگیری گردانندگان باند جعل کارت‌های بانکی در مشهددستگیری گردانندگان باند جعل کارت‌های بانکی در مشهد
گردانندگان اصلی باند جعل کارت‌های بانکی با داشتن 64 شاکی از سراسر کشور امروز در مشهد دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی امروز با بیان این مطلب گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با اعلام شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ 150 میلیون ریال از حساب‌های بانکی اش به پلیس فتا مراجعه کرد. 
سردار محمد کاظم تقوی افزود: کارشناسان با تحقیقات فنی و پلیسی به سرنخ‌هایی از جرم سازمان یافته‌ای تحت عنوان اسکیمر که جعل و کپی کارت‌های بانکی بود دست یافتند.
وی گفت: تیم عملیات ویژه پلیس فتا با رد زنی‌های اطلاعاتی زن جوانی را که یکی از متهمان پرونده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد را در مشهد دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: آخرین قربانی باند اسکیمر قبل از برداشت 300 میلیون ریال از حساب بانکی اش شناسایی و با تدابیر پلیس، رمز ورود به حساب بانکی اش را تغییر داد و در امان ماند.
سردار تقوی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از کشف سه دستگاه اسکیمر و چاپگر به فعالیت این باند کلاهبردار در مشهد پایان دادند و 3 متهم این پرونده را به مراجع قضائی معرفی کردند.
او با اشاره به اینکه تا کنون حداقل 64 شاکی پرونده شناسایی شده اند گفت: تحقیقات از متهمان پرونده جعل کارت‌های بانکی همچنان در مشهد ادامه دارد.

کلاهبردای 20 میلیارد ریالی با پیش فروش آپارتمان 
دستگیری گردانندگان باند جعل کارت‌های بانکی در مشهد4 شهروند نیشابوری که با ترفند پیش فروش آپارتمان، 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، گفت: 4 شهروند نیشابوری که با ترفند پیش کلاهبردای 20 میلیارد ریالی با پیش فروش آپارتمان در نیشابورفروش آپارتمان، 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شند.
سردار محمدکاظم تقوی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان نیشابوری مبنی بر کلاهبرداری از وی با پیش فروش آپارتمان، بررسی و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد فردی سودجو، یک واحد آپارتمان را در شهر نیشابور به ارزش 600 میلیون تومان به وی پیش فروش کرده، اما اقدام به فروش آپارتمان به فرد دیگری کرده و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای طرفین شده است.
سردار تقوی ادامه داد: ماموران هنگام رسیدگی به پرونده، متوجه شکایت‌های دیگری از سوی سه شهروند دیگر در این زمینه شدند که به علت حساسیت موضوع، ماموران دایره عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی نیشابور با اشراف اطلاعاتی متهم 45 ساله را که سابقه کلاهبرداری نیز دارد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک اقدام ضربتی این فرد را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به افزایش تعداد شاکیان و ادامه تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرائم احتمالی از شهروندان خواست؛ در انجام معاملات وسوسه انگیز دقت و در تنظیم اسناد مسکن، خودرو و ... ضمن استعلام از مبادی ذیربط با کارشناسان با تجربه مشورت کنند.
 
دستگیری باند جعل کارت‌های بانکیدستگیری عامل تعرض به منازل مسکونی اراک
عامل تخریب شیشه‌های منازل شهروندان در اراک شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در پی اعلام گزارش‌هایی از شکستن شیشه‌های منازل شهروندان توسط فرد یا افرادی ناشناس، در چندین محله در شهرستان، فرد تحت تعقیب در حال شکستن شیشه‌های یک منزل مسکونی شناسایی و دستگیر شد.
امیریان افزود: متهم در جریان بازجویی به ۱۳ فقره تخریب شیشه‌های منازل شهروندان اعتراف کرد.
وی اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

نظر شما