شناسهٔ خبر: 30023434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

همایش بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری در گلستان برگزار می‌شود

هنرور گفت: همایش بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری در دی‌ماه در استان گلستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمدرضا هنرور، صبح امروز(دوشنبه ۲۶ آذر) در آیین گرامیداشت هفته پژوهش استان گلستان اظهار کرد: شعار امسال هدفمند فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی است و با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد شاید پژوهش فرصتی باشد که بتواند دست آورده‌ای خود را بیان کنیم.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ازنظر کمیت تولید جمهوری اسلامی بین ۲۰ کشور برتر دنیا از نظر تولید علم در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸ هستیم.

 

وی تصریح کرد: ۷۴ مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی تأسیس‌شده و به عبارتی هر دانشگاه فقط یک مرکز رشد دارد و منظور تحقق سیاست اقتصادی مقاومتی تولید ۳۴۰ در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه‌ها تولید می‌شود.

 

هنرور به سامانه یکپارچه پایش برنامه‌های عملیاتی اشاره کرد و گفت: در این سامانه تمام معاونت‌ها عملکرد خود را ثبت می‌کنند و برنامه‌هایی که ما داشتیم در راستای برنامه‌های سطح ملی پیش رفته است و در سال ۹۶ دانشگاه گلستان دانشگاه شایسته در این سامانه انتخاب شد.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: توانستیم شرکت‌های دانش‌بنیان را  در دانشگاه علوم پزشکی گلستان جذب  کنیم  و امروز ۴ واحد فناوری در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است.

 

هنرور یادآور شد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان در منطقه‌ای بر اساس رتبه‌بندی وزارتخانه رتبه نخست است و در بین دانشگاه‌های استان آنها از رتبه ۲۸ به رتبه دهم ارتقا یافتیم.

 

وی گفت: همایش بیوانفورماتیک و سیستم بیولوژی در سرطان مری در دی‌ماه در استان گلستان برگزار می‌شود.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: باید سهم دانشگاه علوم پزشکی استان را صندوق‌های نوآوری و شکوفایی مشخص کنید و هنوز وزارتخانه این مهم را مشخص نکرده است‌.

 

هنرور با اشاره به ارتقای کتابخانه‌ دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تأکید کرد: باید دسترسی  دانشجویان را به منابع علمی آسان کنیم.

 

وی متذکر شد: ازنظر راه‌اندازی آزمون‌های الکترونیک در سال گذشته رتبه صفر را داشتیم و امسال توانستیم ۴۱ آزمون الکترونیک را در استان برگزار کنیم.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نظام نوین اطلاعات پژوهش‌های پزشکی ایران «نوپا» یک منبع غنی از اطلاعات است و محقق ما باید بتواند راحت از «نوپا»اطلاعات مختلف را از مجلات علمی به دست یابد..

 

هنرور افزود: شعار ما این است که اطلاعات باید به درد مدیران بخورد و نتایج تحقیقات در اختیار تصمیم گیران قرار گیرد.

 

نظر شما