شناسهٔ خبر: 30022305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

مشارکت۱۸۶دانش آموز استان در طرح استعداد یابی تنیس روی میز

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از مشارکت۱۸۶ دانش آموز دختر دوره اول ابتدایی درجشنواره استعداد یابی تنیس روی میز خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی به نقل از  رابط خبری معاونت تربیت بدنی و سلامت حسن لنگری  با اشاره به استقبال و حضور بی سابقه خانواده ها، اظهار داشت: در راستای اجرای  طرح استعدادیابی، نقش خانواده ها محوری است و این نوع نگرش به رونق و توسعه ورزش تنیس روی میز دانش آموزان کمک می کند.

لنگری ضمن تاکید این مطلب که زهره مهیمنی مسئول انجمن تنیس روی میز دختران آموزش و پرورش استان مسئولیت برگزاری این طرح را بر عهده داشت افزود:هدف از اجرای طرح، استعدادیابی ورزشکاران مستعد و شناسایی و هدایت آنها به این رشته ورزشی است.

وی همچنین به برگزاری کلاس های اوقات فراغت در دو ساعت مجزا اشاره و اظهار داشت:طی اجرای طرح استعدادیابی امیدواریم دانش آموزان و خانواده هایشان به این ورزش راکتی گرایش پیدا کرده و میل و رغبت برای فعالیت در این ورزش برایشان دو چندان شود.

به گفته لنگری علاقه مندان می توانند در کلاس های اوقات فراغت حضور یایند و از بستر و امکانات ورزشی مختص دختران در رشته تنیس رو میز برخوردار شوند.

وی افزود:کلاس های ارتقاء داوری و مربیگری نیز از درجه 2 به 3 جزء برنامه های پیش روی این انجمن به شمار می رود و در مورخ۱۴ و ۱۵ آذر ماه کلاس ارتقاء داوری برگزار شد و هفته آینده بنا است تا کلاس های ارتقاء مربیگری تنیس روی میز 2 به 3 نیز برگزار شود.
وی ارتقاء سطح مربیان را از مهم ترین عواملی عنوان کرد که می تواند به ارتقاء سطح تنیس روی میز دانش آموزان کمک کند و آنها بتوانند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی به استعداد و پتانسیل دانش آموزان تنیس روی میز استان اشاره و افزود:دانش آموزان خراسان شمالی ظرفیت و پتانسیل بالایی دارند به صورتی که تقریبا هر ساله در این رشته اعزام به رقابت کشوری داریم و سال گذشته دانش آموزان ۱۰ تا ۱۲ سال در رنکینگ خود توانستند به یک شانزدهم کشور راه پیدا کنند و از سویی کمبودی نداریم و بستر این ورزش در استان و شهرستان ها مهیا است.

وی تاکید کرد:خانواده ها به ورزش دانش آموزان اهمیت داده و ورزش را در برنامه اصلی زندگی دانش آموزان قرار دهند.

وی با بیان اینکه سومین دوره اجرای طرح استعداد یابی با استقبال بیشتری همراه شده اظهار داشت:در دوره های پیش جشنواره استعدادیابی با حضور حدودا ۲۰ نفر پیگیری می شد اما این دوره به خاطر تبلیغات و اطلاع رسانی که در مدارس انجام شد آمار به ۱۸۶ نفر رسید.
لنگری تصریح کرد:در این جشنواره تست های مهارت،چابکی،سرعت و دقت مورد سنجش قرار گرفت.

وی تمرین و پشتکار را عامل اصلی موفقیت دانش آموزان عنوان کرد و تاکید کرد:تمرین بیشتر مهارت بهتر به دنبال خواهد داشت .
شایان ذکر است در پایان از سوی اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی معاونت تربیت بدنی و سلامت به دانش آموزان گواهی شرکت در کلاس به همراه توپ و راکت اهدا شد.

 

نظر شما