شناسهٔ خبر: 30021250 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اجتماعی وزارت بهداشت:

طرح تحول سلامت با وجود تحریم ها ادامه خواهد داشت

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: طرح تحول سلامت توانسته بخش عمده ای از نیاز اقشار ضعیف جامعه رابرآورده نماید و این طرح با توجه به وجود تحریم ها به همان میزانی که شروع شده ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

«محمد هادی ایازی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص میزان اثر بخشی طرح تحول سلامت در بین اقشار جامعه گفت: دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت را به عنوان یکی از کلیدی ترین اقدامات در دستور کار قرار داده است، تا همه اقشار جامعه بتوانند از خدمات مطلوب و با کیفیت در شبکه بهداشت کشور استفاده نمایند.

 

معاون اجتماعی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت در طرح تحول سلامت از برنامه های وزارت بهداشت در این حوزه می باشد. و به دلیل اینکه این طرح به صورت کشوری ارایه شده است توانسته نقش بی بدیلی در ارایه خدمات به اقشار مختلف کشور داشته باشد، و به خصوص بتواند به درخواست اقشار نیازمند جامعه پاسخ بدهد.

 

وی افزود: هرچند تحریمها در این برهه از زمان اثرات نامطلوبی بر روند ارایه خدمت به بیماران را داشته است، اما خدمات طرح تحول سلامت به همان میزانی که برنامه ریزی شده بود ادامه خواهد داشت.

 

ایازی با تاکید بر اینکه در قالب برنامه تحول نظام سلامت بستری مهیا شد که برای تمامی ساکنان مناطق حاشیه ای پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شود گفت: با اجرای این طرح برای نخستین بار در کشور ارائه فراگیر خدمات روانپزشکی، دندانپزشکی و مددکاری اجتماعی به صورت عملی و با کیفیت مناسب محقق شده است.

 

وی افزود: اجتماعی کردن مسئله سلامت از راهبردهای کلیدی و اولویت دار دولت تدبیر و امید است و این مهم به عنوان برنامه محوری در دستور کار قرار گرفته است.

ایازی با تاکید بر اینکه در طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم بسیار کاهش داشته است گفت: وزارت بهداشت با اجرای این طرح به دنبال ایجاد دسترسی مردم به بهداشت و عدالت در دسترسی به بهداشت برای همه مردم است.

نظر شما