شناسهٔ خبر: 30021144 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی

هفته اول دی ماه مقارن سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام برای بسیج عمومی با سوادی در 7 دی ماه سال 1358 است .

بیست وهشتمین جلسه شورای معاونین ،مدیران کل و مشاوران این سازمان با ریاست علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس این سازمان برگزار گردید .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی بیست وهشتمین جلسه شورای معاونین ،مدیران کل و مشاوران این سازمان با ریاست علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس این سازمان برگزار گردید .

دستور کار این شورا به  مرور برنامه های پیش بینی شده در هفته سواد آموزی ،ارائه گزارش در خصوص حضور سازمان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و اخبار و تذکرات اختصاص یافته بود .

باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ضمن تبریک فرار رسیدن سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع)  ، به مناسبت پیشرو در هفته اول دیماه اشاره کرد و گفت : هفته اول دی ماه مقارن سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام برای بسیج عمومی با سوادی در 7 دی ماه سال 1358 است .

وی بعد از استماع گزارش ارائه شده از سوی کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی ،در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری هفته نکوداشت سواد آموزی ، تاکید نمود : تمامی بخش های ستادی سازمان باید سعی نمایند مشارکت لازم را برای عملیاتی نمودن برنامه های پیش بینی شده  انجام داده و حضور پررنگ در برنامه ها از خود نشان دهند .

در ابتدای جلسه نیز  پرویز کوثری دبیر برگزاری هفته نکوداشت سواد آموزی ضمن ابراز مراتب تشکر از همکاری مدیران کل و بخش های مختلف حوزه ستادی برایآماده سازی و تمهید مقدمات برگزاری این مناسبت  بیان کرد : برنامه های هفته نکوداشت سواد آموزی که همه ساله به مناسبت سالگرد صدور فرمان تاریخی حضرت امام (رض) در هفتم دی ماه سال 58 برای آغاز نهضت ریشه کنی بی سوادی برگزاری می گردد ،در دو سطح استانی و ستادی پیش بینی شده و برای اجرا ابلاغ شده است .

وی ضمن بر شمردن اقدامات انجام یافته اظهار داشت : فعالیت های متنوعی در راستای اجرای در خور شان این مناسبت  تدارک و پیش بینی شده است.

کوثری افزود: با توجه به تصمیات اتخاذ شده در ستاد برگزاری هفته نکوداشت هفته سوادآموزی مستقر در سازمان ، از اواسط آذر ماه مکاتبات و هماهنگی های لازم با نهاد های همکاری کننده در برگزاری برنامه های پیش بینی شده نظیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات ،ستاد نماز جمعه تهران بزرگ ، سازمان تبلیغات اسلامی ، تهیه بروشور از فعالیت های سوادآموزی ، پیام وزیر آموزش و پرورش ،دعوت از خبرگزاری ها و پورتال های اطلاع رسانی ، رسانه ملی و مرقد مطهر حضرت امام (رض) صورت پذیرفته است .

وی در انتها اعلام داشت : برنامه های ستادی پیش بینی شده در سطح ستاد با توجه به روز شمار اعلام شده از سوی ستاد برگزاری هفته نکوداشت سواد آموزی شامل برنامه های نظیر نشست خبری رئیس سازمان ،  حضور مسئولین سازمان در برنامه های زنده تلویزیونی و رادیویی ، برگزاری نمایشگاه در هفته سوادآموزی و ارائه دستاوردهای 40 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه سوادآموزی ، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی ( طرح استمرار ) ، نشست صمیمی کارکنان حوزه ستادی سازمان  با وزیر آموزش و پرورش  ، تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام با حضور  معاونت های سواد آموزی شهر تهران ،شهرستان ها و البرز است .

نظر شما