شناسهٔ خبر: 30020685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

12هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی فعالیت دارند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 12 هزار نفر در تعامل با جمعیت هلال احمر این استان فعالیت‌های داوطلبانه بشردوستانه انجام می دهند.

صاحب‌خبر -

سعید رهبر سوره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، بیش از یکهزار و 280 امدادگر در آذربایجان غربی فعالیت می کنند و در آمادگی کامل برای مقابله با بحران قرار دارند.
وی ادامه داد: امروز امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر از آمادگی و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا باید هر لحظه آماده خدمت‌ رسانی باشند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین دوره آموزشی برای بالابردن توانایی و ارتقای کیفیت خدمات نیروهای هلال احمر این استان اجرا شده است، بیان کرد: برگزاری دوره های عمومی امداد، نجات، جاده، ارتفاع، سیلاب و پیش بیمارستانی از جمله این برنامه ها بوده است.
'سوره رهبر' گفت: مقابله با بحران‌ها، امداد در سوانح، آموزش همگانی و عواملی از این قبیل از جمله وظایف جمعیت هلال احمر است و در همیت جهت با اجرای آموزش های همگانی تلاش داریم تا فرهنگ خود کنترلی در جامعه نهادینه شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد.
هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.
هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد.
حمایت از آسیب دیدگان نظامی و غیر نظامی، آمادگی در برابر سوانح، پاسخ گویی به سوانح، کمک به بهبود بهداشت و سلامت جامعه، گسترش اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ وهلال از محورهای اصلی فعالیت جمعیت هلال احمراست.
9918/2093

نظر شما