شناسهٔ خبر: 30020635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نرخ کرایه حمل بار در سیستان و بلوچستان با فرمول تن کیلومتر سنجیده می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: به زودی نرخ کرایه حمل بار در ۳۰۰ هزار مسیر تردد استان با فرمول تن کیلومتر سنجیده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، علی خانقائی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: با آغاز فصل زمستان راهداران در  جاده ها حضور پیدا می کنند و تلاش آنان شبانه روزی و دو چندان می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: راهداران در جاده ها  شرایطی را فراهم می کنند که رانندگان با  خاطری جمع در راه ها تردد کنند.

 

خانقائی با اشاره به اینکه آخرهای سال 95 بود که وظایف راهداری به سازمان حمل و نقل اضافه شد، گفت: مدیریت، نظارت و برنامه ریزی از وظایف بخش حمل و نقل است.

 

وی با اعلام اینکه 90 درصد جابه جایی بار و مسافر از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود، افزود: باید نگاه ویژه به حمل و نقل جاده ای شود؛ اعتقاد داریم که باید بسیاری از این جابه جایی  روی ریل برود و دیگر بار سنگین حمل و نقل جاده ای را نداشته باشیم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نگهداری راه ها را از وظایف خطیر سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای دانست و گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور از نظر طول راه ها رتبه اول تا سوم را دارد؛ این میزان طول راه ها نیازمند آن است که توجه ویژه به رانندگان داشته باشیم.

 

خانقائی ادامه داد: 4 میلیون و 500 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون جابه جا شد که در مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است و همچنین 2 میلیون و 800 هزار مسافر در این مدت جابه جا شده اند.

 

وی به نهایی شدن سنجش کرایه های حمل بار براساس تن کیلومتر اشاره کرد و افزود: به زودی 300 هزار مسیر تردد در استان با تن کیلومتر سنجیده می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از توزیع 3 هزار و 500 حلقه لاستیک در بین رانندگان خبر داد و یادآور شد: این لاستیک ها به رانندگانی داده شده که مسافت، حمل و جابه جایی بیشتر را داشته اند.

 

خانقائی توسعه سیستان و بلوچستان را بستگی به ترانزیت دانست و گفت: پایانه مرزی ریندان و پیشین در سه ماه اول سال آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه در هشت ماه سال جاری 652 هزار تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه جابه جا شده است، افزود: میزان جابه جایی کالا از این پایانه مرزی در مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

 

نظر شما