شناسهٔ خبر: 30020460 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نامه به علی‌عسکری مطرح شد

اعتراض به سانسور در صداوسیما/ آقای علی‌عسکری! فیلم کامل جلسه با دانشجویان را پخش کنید

چهار اتحادیه دانشجویی جامعه اسلامی، دفتر تحکیم، جنبش عدالتخواه و انجمن اسلامی مستقل همراه با شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای به علی‌عسکری نسبت به پخش گزارش تقطیع‌شده جلسه‌شان با علی‌عسکری اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

اعتراض دانشجویان به سانسور در صداوسیما/ آقای علی‌عسکری! فیلم کامل جلسه با دانشجویان را پخش کنید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ جمعه گذشته گزارشی 32 دقیقه‌ای از جلسه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رئیس صداوسیما-که به مناسبت روز دانشجو در تاریخ 13 آذر برگزار شده بود- از شبکه سوم سیما پخش شد. گزارشی یک‌سویه و جانب‌دارانه که در آن بخش‌های مهمی از انتقادات و نظرات دانشجویان سانسور شده و از علی‌عسکری و محمدحسین رنجبران-مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما- تصویری اغراق‌شده ساخته بود. پنج اتحادیه دانشجویی جامعه اسلامی، دفتر تحکیم وحدت، جنبش عدالتخواه، انجمن اسلامی مستقل و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای به علی‌عسکری نسبت به پخش این گزارش تقطیع‌شده اعتراض کردند. متن کامل این نامه به شرح  زیر است:

جناب آقای دکتر علی عسکری
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

پس از سال‌ها و در ایام روز دانشجو جنابعالی میزبان تشکل‌های دانشجویی کشور بودید تا بی پرده انتقادات و مشکلات و پیشنهادات خود نسبت به مجموعه صدا و سیما رو به جنابعالی گوشزد کنند. هرچند که این دیدار همانگونه که در جلسه نیز مورد انتقاد قرار گرفت یک جلسه‌ی کاملا دانشجویی تلقی نمی‌شد چرا که از بایسته‌های مسئولیت‌های خطیری از جمله مسئولیت جنابعالی حضور در دانشگاه‌ها و در جمع دانشجویان جهت سوال و جواب مستقیم و بدون واسطه می‌باشد.

اما با این وجود انتقادات فراوانی از سوی نماینده تشکل‌های دانشجویی در جلسه‌ای که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید پرداخته شد.

انتقادات جدی‌ای که متوجه معاونت سیاسی و سیما اقایان آخوندی و میرباقری بود تا وضعیت بازنشستگان و کیفیت نامطلوب سریال‌ها و سلبریتی پرور شدن و صرفا آنتن پر کردن سیما و مسائل بسیار مهم دیگر که بیان گردید.

متاسفانه آنچه به عنوان گزارش از جلسه توسط صدا و سیما منتشر گردید روایتی ناصحیح و البته یک طرفه از وضعیت صدا و سیما را شامل شد که نه تنها انتقادات جدی به صدا و سیما انعکاس نیافت که به نحوی رسانه‌ای گویا تماما همه چیز بر وفق مراد است.

ما تشکل‌های دانشجویی از جنابعالی مطالبه میکنیم تا فیلم کامل سخنان دانشجویان را در تلویزیون پخش نمایید و یا در اختیار رسانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی قرار دهید تا مردم با روایت صحیح و انتقادات دقیق تشکل‌های دانشجویی مواجه گردند.
 
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان( دفتر تحکیم وحدت)
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی

نظر شما