شناسهٔ خبر: 30020306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی:

۴۱۰۰ بیمار در خراسان جنوبی شیمی درمانی شدند

حسینی گفت: از ابتدای راه اندازی بیمارستان ایران مهر تاکنون هشت هزار و ۹۳۸ نفر به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد چهار هزار و ۱۱۶ بیمار خدمات شیمی درمانی دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمود حسینی» شامگاه (۲۵ آذر) در جشن لبخند ماندگار ویژه بیماران سرطانی بیمارستان ایران مهر بیرجند اظهار داشت: از ابتدای راه اندازی بیمارستان ایران مهر (اول دی ماه ۹۶) تاکنون هشت هزار و ۹۳۸ نفر به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد چهار هزار و ۱۱۶ بیمار خدمات شیمی درمانی دریافت کرده اند.

 

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قبل از افتتاح بیمارستان ایران مهر، بسیاری از بیماران سرطانی به مراکز درمانی مشهد و یا شهرهای اطراف مراجعه می کردند، افزود: اما امروز این بیمارستان از دیگر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان نیز بیمار پذیرش می کند.

 

وی ادامه داد: تاکنون ۴۹۰ بیمار سرطانی در این مرکز بستری و ۵۳۹ نفر نیز از خدمات رادیوتراپی بهره مند شده اند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ پروژه به همت خیرین حوزه سلامت در سراسر استان در حال ساخت است، گفت: خرید دستگاه شتاب دهنده خطی با هزینه سه میلیون یورو و دستگاه سیمولاتور از جمله نیازهای این بیمارستان است که امیدواریم به همت خیرین هرچه سریع‌تر، خریداری و نصب شود.

 

حسینی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ بیمار مبتلا به سرطان بدون دریافت خدمات دارویی و درمانی از این مرکز بیرون نرفته است،‌ از همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص قدردانی کرد.

 

وی از همراهی رسانه ها، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و به ویژه خیرین در راه اندازی این مرکز درمانی قدردانی کرد.

 

«مژگان شریفی» مسئول شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی هم گفت: این شورا ذیل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی مدت سه ماه است که فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

 

وی توسعه سلامت، جذب خیرین و افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت را از جمله اهداف راه اندازی شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت برشمرد.

 

«سمانه سالاری» مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم که در سن ۱۷ سالگی مبتلا به عارضه تومور استخوانی شده بود، به بیان خاطرات و سیر درمانش پرداخت و گفت: از روزی که دریافتم مبتلا به این بیماری هستم، به توموری که خداوند در بدن من به امانت گذاشته بود، به چشم یک هدیه و موهبت الهی نگرستیم.

 

وی افزود: در آن ایام، مرکز درمانی در بیرجند وجود نداشت به همین دلیل به همراه پدر و مادر به شهرهای اطراف مراجعه می کردیم و در هر بار حضور در مراکز درمانی، به دنبال آموختن و یادگرفتن یک مطلب جدید بودم.

 

وی با اشاره به اینکه در همین ایام بیماری موفق به تحصیل در دو رشته مختلف در مقطع ارشد بودم، گفت: در طول درمان، موهبت ها و معجزه‌های فراوانی از سوی خداوند دیدم که قطعا اگر یک انسان سالم می‌بودم،‌ شاید آن نوع نگاه را به الطاف خداوند نمی‌داشتم.

 

گفتنی است، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی هم در جشن لبخند ماندگار بیماران سرطانی مرکز درمانی ایران‌مهر بیرجند حضور یافت و پس از آن، از بخش ‌های مختلف این مرکز درمانی بازدید کرد.

 

 

نظر شما