شناسهٔ خبر: 30020252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درگیری لفظی وزیر کشور و نمایندگان کُرد در مجلس ترکیه

R7650/P1396/S8,1414/CT10

وزیر کشور ترکیه، نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها را دنباله سیاسی پ.ک.ک دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک٬ دیروز در مجلس ملی ترکیه بین وزیر کشور و تعدادی از نمایندگان کُرد عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) تنش و درگیری روی داد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در پاسخ به برخی انتقادات نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها اعلام کرد: حزب شما دنباله سیاسی گروه تروریستی پ.ک.ک است.

تولای حاتم اوغلو نماینده آدانا در سخنرانی خود در مجلس اعلام کرد: جناب وزیر کشور! مادرانی که از بیست سال پیش٬ فرزندان خود را از دست داده و ماموران امنیتی دولت جنازه آنها را از بین برده‌اند٬ شنبه هر هفته برای پیگیری مطالبات خود جمع شده و اعتراض می‌کردند، اما پلیس به دستور شما به آنها حمله‌ور شد. در این کشور٬ از هر یکصد هزار زن٬ 1400 نفر در معرض خشونت قرار می‌گیرند و خشونت علیه زنان روز به روز بیشتر می‌شود و خود شما هم الفاظ تهدیدگرانه‌ای در مورد ما و خانم پروین بولدان به کار بردید.

سویلو در پاسخ گفت: شما از مادران شنبه سوءاستفاده کردید. شما دنباله گروه تروریستی پ.ک.ک هستید و از کوهستان قندیل به شما دستور دادند از آن مادران بیگناه سوءاستفاده کنید و ما چنین مجوزی نمی‌دهیم. همه می‌دانند شما یک حزب مستقل نیستید و دنباله یک گروه تروریستی هستید.

تولای و دیگر نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها نیز با تکرار صفت فاشیست٬ دولت فاشیست٬ به سخنان سویلو واکنش نشان دادند، اما مهمت موش از سران حزب عدالت و توسعه در مجلس اعلام کرد: در صحنه سیاسی ترکیه٬ هیچ حزبی به اندازه حزب دموکراتیک خلق‌ها فاشیست نیست.

رئیس مجلس ناچار شد به خاطر این تنش لفظی٬ برای چند دقیقه مجلس را تعطیل کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما